Rotterdam ,
15
juni
2017
|
14:01
Europe/Amsterdam

Chalo wint prestigieuze prijs met Chai op het World of Coffee in Budapest

Chalo Chai van het Belgische Chalo bekroond met award voor Best New Product

Samenvatting

De Chalo Chai van de Belgische startup Chalo is nu al een award winning thee. Afgelopen dinsdag werd de Chai productlijn door World of Coffee, dé koffiebeurs van Europa, bekroond met de SCA (Specialty Coffee Association, de vakorganisatie wereldwijd voor koffie) Award for The Best New Specialty Beverage. Deze erkenning vanuit de professionele markt is van enorme waarde voor het Belgische bedrijf. Mede-oprichtster Gita van den Boer: ,,Dat we met dit verrassende en nieuwe concept gewonnen hebben in de categorie Best New Product is een enorme kroon op ons werk.’’ Chalo’s Chai is het veelzijdige, funky alternatief voor koffie. Minder cafeïne, een stuk meer kruidigheid. De Chalo’s Chai zijn gemaakt naar traditioneel Indiaans recept, het geboorteland van Van den Boer.

 

Europa veroveren
Waarom Chalo Chai het beste nieuwe product van Europa is? Wij weten het wel! De Belgische chai-producent Chalo respecteert het oorspronkelijke traditionele Indiase recept aan: sterke zwarte thee uit Assam, India, en de juiste mix van Indiase specerijen die voor die kenmerkende, spicy afdronk zorgen. Chalo gebruikt hiervoor uitsluitend natuurlijke ingrediënten. Alleen dan krijg je een thee die de Indiërs eeuwen geleden al hebben geperfectioneerd en nog altijd dagelijks graag en veel drinken. En tegenwoordig dus niet alleen door Indiërs. De Belgische startup Chalo is hard op weg om heel Europa te veroveren met haar vijf funky chai lattes uit India. Met deze prachtige award op zak voor de Chai-producten zal deze verovering alleen maar sneller gaan.

Varieer er op los
Chalo Chai Latte is niet alleen uniek vanwege het authentieke theerecept. Bijzonder is ook de verschijningsvorm. Het nieuwe theemerk wordt in instant-poedervorm verkocht, zónder melk. Op deze manier hoef je alleen heet water toe te voegen en kies je zelf welk soort melk je toevoegt, zoals bijvoorbeeld soja- of kokosmelk. Ideaal voor mensen met een lactose intolerantie die op deze manier toch van een Chai Latte kunnen genieten. Drink je Chai dus zoals jij het wilt, zowel warm of koud. Ook uitermate geschikt om te combineren met op chai-gebaseerde recepten, zoals bijvoorbeeld gemixt met banaan of een bolletje vanille ijs. De variaties met Chalo Chai zijn eindeloos en ook daarom het beste nieuwe product van Europa!

Meer prijzen
Overigens is deze award niet de eerste prijs die de Belgische chai-producent in de wacht sleept. In november 2015, net drie maanden na de oprichting van Chalo, werd de Chalo Chai bekroond met award voor Best New Natural Drink Product of Scandinavia. Dit was tijdens The Nordic Organic Food Fair in Malmö, Zweden. Van den Boer: ,,Dat was natuurlijk al een geweldige start voor ons bedrijf. Met het verkrijgen van deze twee awards, krijgt ons merk het vertrouwen en de erkenning vanuit de professionele koffiewereld en foodservice. Met het SCA label op zak wordt de kwaliteit en professionaliteit van Chalo bevestigd. Niet alleen in de internationale hippe koffiescène maar ook bij de gevestigde horecaketens en voedingsspeciaalzaken in Europa die nu nog sneller overtuigd zullen zijn om hun barista's met onze producten te laten werken of te verkopen. Het is namelijk dé referentie in koffieland.’’

Uit liefhebberij opgericht
Mede-oprichtster Gita van den Boer groeide op in België maar werd geboren in India, waar ze enige tijd in een weeshuis verbleef. Op dertigjarige leeftijd reisde ze terug naar dat weeshuis om er vrijwilligerswerk te doen. Aldaar lieten de kinderen en haar collega’s haar kennismaken met chai - ze dronken het dagelijks bij het ontbijt en de lunch. Van den Boer: ,,Eenmaal terug in België wilde ik graag chai blijven drinken, maar ik kon het haast nergens bestellen. En als een café of koffiezaak het op de kaart had staan, dan miste ik die bite en overheerste de kaneel. Ik wilde juist die pittige kruidigheid proeven die de oorspronkelijke Indiase chai zo interessant maakt. Ik ben weer terug naar India gegaan om de beste ingrediënten uit te zoeken om zelf chai te produceren. Chai die niet onder doet voor het Indiase origineel.’’

Over Chalo
Chalo’s missie is om mensen te motiveren om gezonder te eten en drinken en om hen kennis te laten maken met ingrediënten uit andere culturen. Niet omdat dat moet, maar omdat het te gek is om nieuwe smaken te proeven. Chai is het begin van die missie. De smaak Masala chai is het populairst, met een kruidenmengsel van gember, kardemom, kaneel en zwarte peper die de chai samen een warme, pittige smaak geven. Een ‘hug in a mug’, zoals Chalo dat graag noemt. Ook valt er te kiezen voor een frissere chai-soort met citroengras, een zoete met vanille en een bitterzoete met kardemom. In totaal bestaat Chalo’s ‘Funky Feel Good Food’-productserie uit vier chai latte-soorten, plus een vijfde soort met twintig procent minder suiker. Je drinkt het thuis, of in specialty koffie- en theebars in heel Europa. Je kunt ook bij delicatessenzaken terecht of de chai online bestellen op chalo.eu. Door oorspronkelijke ingrediënten te gebruiken, recepten online te delen (chai cake, anyone?), het in elke hippe koffiezaak te verkopen en deel te nemen aan de populairste koffie en thee beurzen en festivals ter wereld voert Chalo de opkomende chai-beweging aan. Tijdens The New York Coffee Festival in oktober en de Natural Products Expo West in Anaheim (Californië) afgelopen maart werd Chalo’s Chai zeer goed ontvangen door de markt. Eigenaren van koffiezaken staan te trappelen om het product in hun assortiment op te nemen. Met als resultaat dat Chalo’s chai vanaf augustus ook in The States verkocht wordt!

Boilerplate

Overige informatie over Chalo
Website : https://chalo.eu/nl
Facebook : https://www.facebook.com/chalocompany

 

Contactpersoon
photo:Kim Aimée van Hardeveld
Kim Aimée van Hardeveld
PR Consultant
+31(0)633038660
Deel dit persbericht
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws