Rotterdam,
01
oktober
2015
|
00:00
Europe/Amsterdam

MissPublicity breidt uit met online & social marketeer

Marketing & PR bureau voegt nieuwe dienst toe

Samenvatting

Social media en PR delen vrijwel hetzelfde DNA. Het oproepen van een dialoog, storytelling en messaging vanuit een merk hoort in beide professies thuis. Het team van PR en marketing bureau MissPublicity is daarom uitgebreid met een social media specialist; per 1 september is online allrounder Reinier van Vliet in dienst gekomen van het Rotterdamse bureau. Hij is verantwoordelijk voor de content strategie, content creatie en social marketing voor zowel klanten als voor het bureau zelf. Tot nu werkte MissPublicity voor social media projecten samen met gespecialiseerde bureaus. Vanwege de toenemende belangstelling voor geïntegreerde campagnes besloot het bureau om beter in te spelen op de vraag vanuit haar klanten met een eigen specialist. 

Met een achtergrond in IT en ervaring aan zowel bureau- en klantzijde, haalt MissPublicity met Reinier van Vliet een pakket kennis in huis om de verhalen van zowel de eigen organisatie als die van haar opdrachtgevers naar buiten te brengen. Die ervaring deed hij onder meer op bij een social mediabureau in Rotterdam en tijdens diverse freelance opdrachten in eventconcepten. Dat de nieuwe tak aan de organisatie van MissPublicity in de smaak valt bij haar klanten, bleek uit het feit dat Reinier direct na zijn aanstelling aan de slag kon voor Ahoy, tijdens de horecavakbeurs Gastvrij. MissPublicity verzorgde eerder al de PR voor het driedaagse evenement.

Relevante content creëren

Mensen vertellen elkaar over wat ze hebben gezien, gehoord, geproefd en hebben beleefd. Dat is hoe ervaringen gedeeld worden. Vanuit die gedachte gaat Reinier aan de slag om onder meer het verhaal van MissPublicity te vertellen: “het bureau heeft een mooie historie en een bijzondere persoonlijke aanpak. Zowel naar haar opdrachtgevers toe als naar de media. Die persoonlijke aanpak willen we in dit tijdperk ook online verder doorvoeren en laten zien.” Reinier zal naar opdrachtgevers toe een rol gaan vervullen in de online en social mogelijkheden. Hierbij wordt de social media inzet niet alleen geïntegreerd in de PR campagne, maar wordt tevens gekoppeld aan de bedrijfs- en businessdoelstellingen.

Reinier van Vliet
De lijn tussen PR, communicatie en marketing wordt steeds dunner. Het is de kunst om relevante en waardevolle content te creëren die zorgt voor binding met je doelgroep en het vergroten van je fanbase.
Reinier van Vliet