Rotterdam,
04
juli
2018
|
15:14
Europe/Amsterdam

ArtPublicity breidt portfolio verder uit

Culturele tak van MissPublicity vergroot zichtbaarheid voor creatieve geesten

Samenvatting

Op 3 juli 2018 maakte ArtPublicity tijdens de Parade Rotterdam haar uitgebreide portfolio bekend. Het artistiek zusje van marketing- en PR bureau MissPublicity genereert voor kunstinstellingen een podium en helpt artiesten uit verschillende disciplines hun zichtbaarheid en netwerk te vergroten. Het klantenbestand van ArtPublicity is onlangs uitgebreid met bruidsfotograaf FotoBelle, dj en muziekproducent Warren Fellow, dj Karim Soliman en het kunstenaarstrio AAAFRESH123. Tevens is bekend geworden dat ArtPublicity de publiciteit rondom de kunstcollectie van een van de belangrijkste na-oorlogse beeldende kunstenaars, Mathieu Ficheroux, gaat verzorgen.

Nieuwe namen
Als zusje van marketing- en PR bureau MissPublicity brengt ArtPublicity kunst en cultuur dichter bij het publiek, en dient als sparringpartner en springplank voor dj’s, fotografen, muzikanten, artiesten en kunstenaars. Maar ook chef-koks, galeries, musea en kunstinstellingen behoren tot het almaar groeiende bestand.

Het portfolio van ArtPublicity - met eerdere samenwerkingen met onder anderen Witte de With Contemporary Art, het Wereldmuseum, Mark Peet Visser Gallery, Art Breda en de Veluwse Fotodagen - is nu uitgebreid met een “ARTist tak” met een aantal veelbelovende en bijzondere namen, waaronder:

FotoBelle
Isabelle Hattink is een internationale bruidsfotograaf met een journalistieke stijl. Vanuit verschillende perspectieven vangt Isabelle onopgemerkt alle spontane, krachtige en uitbundige emoties. De getalenteerde fotografe won de titel 'Fearless Photographer of the year 2017'. Isabelle is daarmee de eerste Nederlandse bruidsfotografe die zich de beste ter wereld mag noemen. 
www.fotobelle.nl

Warren Fellow
Gedurende de jaren heeft de Nederlandse dj en producent Warren Fellow een flink track record opgebouwd. Door optredens over de hele wereld, een lange lijst releases op verschillende labels en samenwerkingen met vooraanstaande artiesten is hij zowel nationaal als internationaal een gevestigde naam binnen de elektronische muziek.
www.warrenfellow.com

Karim Soliman
De van oorsprong Egyptische Karim Soliman verhuisde op jonge leeftijd naar Rotterdam waar hij in aanraking kwam met elektronische muziek. In 2011 won hij de dj-contest van Michel de Hey en begon hij toen ook met het organiseren van underground dance-feesten in Rotterdam en omstreken. Inmiddels draait hij vast op grote evenementen van Toffler, Milkshake, Strafwerk en behoort deze entrepreneur tot één van de grootste evenementenorganisatoren van Rotterdam, verantwoordelijk voor concepten als Rotterdam Rave Festival, Modular Festival en het Give Soul Collective.
www.givesoul.com/karim-soliman

AAA Gallery
De kunstenaars Hans Kleinjan, Maikel Kleinjan en Roderik Faasen ontwikkelden gezamenlijk een kenmerkende stijl en startten onder de naam AAAFRESH123 (AAA Gallery) hun eigen galerie. Deze Rotterdamse galerie is uniek in zijn soort en toont niet alleen kunst, maar geeft bezoekers ook een kijkje in de werkwijze van AAA Gallery doordat er letterlijk een gat in de muur naar het atelier is gecreëerd. De drie zijn daarnaast ook betrokken bij verschillende artistieke activiteiten buiten de galerie en verzorgen bijvoorbeeld live painting tijdens events zoals het North Sea Jazz Festival de MTV EMA Awards en bij tweesterrenrestaurant Parkheuvel.
http://aaafresh123.com

Mathieu Ficheroux
Mathieu Ficheroux hoort tot een van de belangrijkste Nederlandse beeldend kunstenaars uit de tweede helft van de twintigste eeuw. Hoogtepunten in zijn oeuvre zijn de abstract expressionistische schilderijen uit de eerste helft van de jaren zestig, de ‘beschadigde’ schilderijen uit de jaren zeventig en lijnschilderingen uit de jaren tachtig. Ficheroux was een groot schilder en een briljant tekenaar. Door de jaren heen heeft hij in zijn geboorte- en woonplaats Rotterdam ook regelmatig de aandacht getrokken met sculpturen en (monumentale) installaties. In 1969 werd hem de Chabotprijs toegekend.

Nog steeds sieren werken van Ficheroux het Rotterdamse straatbeeld. Zo is op de hoek van de Van Oldenbarneveltstraat/ Mauritsweg een indrukwekkend portret van Multatuli van zijn hand te vinden en staat in het Gyzingplantsoen zijn monument ‘Het Vergeten Bombardement’. De kunstenaar is in 2003 overleden. Zijn werk is van grote invloed geweest op Rotterdam en wordt om deze reden opnieuw onder de aandacht gebracht en hiermee deels teruggeven aan de stad.

Over ArtPublicity‚Äč
Uit liefde voor kunst en cultuur richtte eigenaresse Clarissa Slingerland in 2013 ArtPublicity op met als doel de culturele sector op een toekangelijke manier te koppelen aan pers, potentiele klanten en liefhebbers. Door middel van een traject op maat vertelt ArtPublicity het verhaal van haar creatieve geesten aan de pers en via social media en andere kanalen, zorgt zij voor een grotere naamsbekendheid, zet zich in voor brede media-aandacht en creëert samenwerkingen en zichtbaarheid. ArtPublicity heeft haar hoofdkwartier in Rotterdam, maar opereert tevens vanuit Amsterdam en Antwerpen.

Boilerplate

Informatie presentatie ArtPublicity

Locatie: Parade Rotterdam – Museumpark
Datum: 3 juli 2018
Tijdstip: 17.00 uur
Website: www.artpublicity.nl
Instagramwww.instagram.com/artpublicitynl
Facebookwww.facebook.com/artpublicitynl