Rotterdam,
05
februari
2018
|
09:53
Europe/Amsterdam

Chalo-oprichtster Gita Van den Boer genomineerd voor onderneemster van het jaar

Uitreiking Belgische WOMED Awards op 7 maart 2018

Samenvatting

Gita Van den Boer, oprichtster van de Belgische chai-producent Chalo, is in de categorie De Belofte genomineerd voor onderneemster van het jaar. 'Door deze nominatie wil ik anderen inspireren om te ondernemen, er keihard voor te gaan, erin te geloven en het vooral te doen’, reageert Van den Boer. De WOMED awards worden voor de 19de keer georganiseerd door het Belgische Markant vzw en UNIZO. Stemmen kan tot en met 7 februari op www.markantvzw.be/womedaward/.

Hip & happening voedingsmerk
Volgens de jury van de WOMED awards zijn het vooral haar lange termijnvisie, veelzijdigheid, internationale ambities, de keuze voor eerlijke en oorspronkelijke producten en haar maatschappelijk engagement die Van den Boer de nominatie hebben opgeleverd. Die kwaliteiten komen tot uiting in The Chalo Company, een hip & happening voedingsmerk dat Funky Feel Good Food & Beverages op de markt brengt. Van den Boer richtte het bedrijf samen met vennoot Peter Goethals in 2015 op. Ze runnen sindsdien ook Beanworks Seeds and Grains, een tradingbedrijf gespecialiseerd in de handel van bio-gecertificeerde peulvruchten, granen, bakkerijgrondstofffen en superfoods. Hun missie is om de drempel naar gezondere voeding te verlagen door de consument te inspireren om ingrediënten en recepten van andere klimaten en culturen te ontdekken.

Funky Feel Good
Daarom is er de Funky Feel Good Food-serie, bestaande uit vijf vegan chai latte-soorten. De dranken zijn gemaakt volgens het oorspronkelijke Indiase recept met sterke zwarte thee en de juiste mix specerijen die voor die kenmerkende, spicy afdronk zorgt. Nieuw in deze serie zijn de vier lichtzoete en -zoute snacks, genaamd Funky Chunks en Salty Peas. Die maken het nog gemakkelijker én lekkerder om gezonder te eten.

Wereldwijde opmars
De producten van Chalo zijn wereldwijd aan een enorme opmars bezig. Zo wordt het chai-assortiment in 23 landen in de continenten Europa, Azië en de Verenigde Staten verkocht en is Van den Boer ook hard op weg om het Midden-Oosten te veroveren. Chalo is bovendien al met meerdere internationale awards beloond.

Grote visie
‘Ondernemen is nooit een doel geweest op zich, maar als intensieve doener zie je in alles om je heen steeds kansen’, geeft Van den Boer aan. ‘Het ondernemerschap is nooit makkelijk en het is zeker niet zonder risico. Duizend uur werken en nog zal het werk nooit af zijn. Het hebben van een jonge tweeling maakt het nog uitdagender voor mij, maar het geeft ook ontzettend veel voldoening. Zwanger heb ik de hele wereld rond gereisd en gelukkig zonder enig ongemak. Ik werk samen met gepassioneerde collega’s in een cool groeibedrijf dat vanuit mijn idee is ontstaan. Onze producten zijn in minder dan drie jaar tijd bijna wereldwijd verkrijgbaar, dat had ik nooit durven dromen! Met een grote visie, hard werken en het maken van soms moeilijke beslissingen, kunnen we onze kinderen, in het speciaal onze dochters, laten zien dat haast alles mogelijk is. Àls je er maar voor wilt werken en risico’s durft te nemen.’

Boilerplate