Rotterdam,
16
oktober
2018
|
12:13
Europe/Amsterdam

Junior directeur Citymarketing Breda 2018/2019 bekend!

Luuk Peters, 16, gaat een jaar lang Breda promoten bij jongeren

Samenvatting

Citymarketing Breda heeft op 15 oktober uit zes eindkandidaten, waarvan één duo, een junior directeur gekozen. De 16-jarige Luuk Peters uit Breda zal een jaar lang Breda promoten in binnen- en buitenland. Luuk gaat de stad op evenementen uitdragen en zal Breda met behulp van campagnes en social media bij jongeren onder de aandacht brengen. Luuk krijgt daarvoor een speciale mediaopleiding. De jury, bestaande uit Janine Bos (directeur Citymarketing Breda), Päivi Hagedoorn (business manager Hotel Nassau Breda), Marijn van Dijke (ondernemersfonds Breda) en Stephan Ledder (partner bij Business Openers) kozen de junior directeur tijdens een sessie op de Brainstormcamping in Breda.

Junior directeur Citymarketing Breda
Luuk zal via verschillende kanalen Breda onder een jonge doelgroep onder de aandacht brengen. De junior directeur wordt een jaar lang woordvoeder van Citymarketing Breda voor diverse jeugdmedia, denkt mee over acties en campagnes, praat met de pers, beheert een eigen social media-account, geeft rondleidingen met jongeren en krijgt een bijzondere functie tijdens feestelijke momenten. Ook is Luuk aanwezig bij brainstormsessies over de toekomstplannen van Citymarketing Breda. Uiteraard gaat de kersverse junior directeur alleen buiten schooltijd aan de slag!

Luuk: "Ik verwacht dat ik heel hard moet gaan werken, maar ik vind het alleen maar leuk om druk bezig te zijn. Ik kijk er erg naar uit echt iets in te brengen binnen de stad Breda. Ook vind ik het tof dat ik mijn woonplaats Breda goed tot recht kan laten komen via (social) media en natuurlijk dat ik aan iedereen kan laten zien hoe leuk Breda is. De jury vertelde dat hun keuze was gebaseerd op degene die het grootste hart voor Breda heeft en dat heb ik zeker."

Sollicitatieprocedure
Voor de sollicitatieprocedure voor de junior directeur deden alle kandidaten een aantal opdrachten. Zo werd er gevraagd een moodboard op te stellen over hoe zij Breda zien in 2030 en content te creëren om Breda bij jongeren via social media op de kaart te zetten. Tevens werd er Virtual Reality ingezet om hun presentatieskills op een moderne manier bij de jury onder de aandacht te brengen. De eindopdracht was een presentatie die met hulp van een professionele mediatrainer werd gemaakt en gepitcht.

Janine Bos Directeur Citymarketing Breda over de winnaar: "Luuk heeft duidelijk het grootste hart voor Breda en in zijn presentatie kwam dat heel erg naar voren. Daarnaast is Luuk als persoon heel erg ontwapenend en charmant wat natuurlijk een groot voordeel is als je een functie als deze moet bekleden. Ook kwam er naar voren dat Luuk bereid is een stap extra te zetten voor de stad. Wij kunnen dit enthousiasme alleen maar toejuichen."