Rotterdam,
05
oktober
2021
|
12:44
Europe/Amsterdam

Eerste Foodmarkt van Den Bosch opent in 2023 haar deuren

Passie-ondernemers gezocht voor unieke culinaire ontdekkingsreis bij Foodmarkt De FAM

Samenvatting

We kennen het concept Foodmarkt al in Rotterdam en Amsterdam, en dichterbij in Breda en Eindhoven; een overdekte ruimte gevuld met kleine keukens waar culinaire hoogstandjes te krijgen zijn. Ook Den Bosch mag binnenkort haar eigen Foodmarkt verwelkomen: De FAM. Een kleurrijke ontdekkingsreis van wereldkeukens op de Korenbrugstraat in de Uilenburg, midden in de historische binnenstad.

Urban sfeer
“Wij hebben de ambitie dat Foodmarkt De FAM de sfeer en knusheid van onze prachtige historische Bossche stad via ons mooie terras naar binnentrekt”, zegt horecaondernemer Stephanie Schulte, die ook eigenaar is van de nabijgelegen grand cafés Carras en Bistro Bon. Zij is de uitbater, oprichter en bedenker van het gloednieuwe foodconcept Foodmarkt De FAM. “We willen een kleurrijke, culinaire ontdekkingsreis creëren voor onze gasten. In een urban sfeer. Denk aan veel groen, grote tafels afgewisseld met gezellige knusse hoekjes. Je ruikt wereldse geuren uit de verschillende keukens. Je wordt verleid om allerlei hapjes te proeven die je zullen verbazen en verrassen.”

Vernieuwende concepten gezocht 
Foodmarkt De FAM opent in het eerste kwartaal van 2023 haar deuren en biedt ruimte aan 200 gasten (seated). Daarnaast zijn er 25 zitplaatsen op het terras. De openingstijden zijn van 9.00 uur ’s ochtends tot 22.00 uur ’s avonds. In totaal beslaat de ruimte 350 vierkante meter. Er zijn al verschillende horecaondernemers in het vizier om hun opwachting te maken op deze unieke A-locatie in de mooie binnenstad van Den Bosch. “Maar we zijn zeker nog op zoek naar vernieuwende concepten en échte passie-ondernemers,” zegt Schulte, die bij deze een oproep doet aan ondernemers om zich bij interesse bij haar te melden. Er is ruimte voor 7 keukens. Ook is er één speciale micro-keuken zonder gas- of wateraansluiting. “Hier zou een oesterbar kunnen starten, of bijvoorbeeld een concept waarbij Pata Negra recht van het bot wordt gesneden.”

Afwisselend aanbod 
De Foodmarkt De FAM wordt een plek waar gasten kunnen vertrouwen op een hoge kwaliteit van eten, drinken, bediening en sfeer. De FAM zoekt daarom naar een variatie in ondernemers die zoveel mogelijk werken met versbereide en lokale ingrediënten, eigen receptuur, creatieve oplossingen en die een passie hebben voor wat ze doen en maken. Het doel? Een afwisselend aanbod met verschillende keukens. De keukens vullen elkaar aan zodat er smaken uitgeprobeerd kunnen worden uit alle windrichtingen.

Hoe werkt het?
De gast bestelt bij de bediening of via een QR-code op tafel. Bestellingen worden vooraf afgerekend en uitgeserveerd door de desbetreffende keuken. Zo ontstaat er vanzelf een shared dining ervaring, waarbij de gast gedurende haar bezoek meerdere malen een aantal gerechtjes bestelt. De drankjes worden vanuit de centrale bar uitgegeven en aan tafel geserveerd. Ook thuis kan er genoten worden van de lekkernijen van de FAM.