Uden,
17
augustus
2017
|
00:00
Europe/Amsterdam

Emma en Beter Bed schudden matrassenmarkt wakker

Innovatieve nieuwkomer Emma en marktleider Beter Bed gaan exclusieve samenwerking aan.

‘Best Getest’ matras Emma is binnenkort niet meer alleen online verkrijgbaar, maar óók exclusief in de winkels van Beter Bed. Het gaat hier om een unieke samenwerking tussen gevestigd marktleider Beter Bed en innovatieve start-up Emma. Twee bedrijven die elkaar aanvullen en op diverse fronten hun krachten bundelen. 

Prijswinnend matras nu óók in de winkel
Tot nu toe was het nieuwe Emma matras, dat dit voorjaar door de Consumentenbond is uitgeroepen tot Best Getest, alleen via internet verkrijgbaar. Om consumenten de mogelijkheid tot proefliggen aan te kunnen bieden in combinatie met een goed verkoopadvies, hebben nieuwkomer Emma en Beter Bed de handen ineengeslagen. Vanaf 1 september is Emma te vinden in alle 94 winkels van Beter Bed in Nederland en België. En dan ook alléén bij Beter Bed in de winkels, het gaat hier namelijk om een exclusieve samenwerking.

Zinvolle synergieën voor beide bedrijven
Mariska Meints, medeoprichter van Emma in Nederland, gelooft in het succes van de baanbrekende samenwerking. “Als online aanbieder opent dit voor ons een nieuw distributiekanaal dat verbonden is met een hoge naamsbekendheid, mogelijkheid tot uitproberen en uitstekend verkoopadvies. In combinatie met de vele verkooppunten van Beter Bed is dit een unieke kans.” Ook Beter Bed ziet haar assortiment graag uitgebreid met het best geteste matras van Emma. Zij verwacht door de samenwerking een jongere klantengroep naar haar winkels en websites te trekken, waardoor het (online) marktaandeel nog verder kan groeien. De samenwerking wordt kracht bijgezet door een gezamenlijk marketingplan.

Technologie verandert winkelgedrag
Meer dan 80 procent van onze potentiële klanten oriënteert zich online. Ze kennen meerdere merken en weten veel over de specificaties. Dit alles vraagt om een andere manier van denken. Wat we ook merken, is dat proefliggen op een matras vaak doorslaggevend is. In de winkel maken consumenten samen met onze specialisten de juiste keuze, wat zij waarderen met een klanttevredenheidscijfer van 9.4. Een combinatie van on- en offline deskundigheid is in onze branche zeer succesvol gebleken. De samenwerking met Emma draagt bij aan de verdere groei van Beter Bed’’, aldus Debbie Klein, algemeen directeur van Beter Bed.

Marktleider en start-up versterken elkaar
Beter Bed is Nederlands marktleider op het gebied van slapen. Met meer dan 1200 winkels in Europa profiteert de klant altijd van het grote voordeel van de grootste inkoper en het meest complete assortiment aan slaapkamerproducten. De hoge klanttevredenheid van Beter Bed in Nederland en België bewijst dat het bedrijf kwaliteit, service en advies hoog in het vaandel heeft staan.

Het Duitse Emma is onderdeel van de Bettzeit Gruppe en opgericht in 2013. Emma heeft één van de online best verkopende matrassen van Europa, dat als beste uit de test van de Consumentenbond kwam in maart en mei 2017. Het ontwikkelen van matrassen is een van de sterke punten van de Bettzeit Gruppe, dat zelfs de schuimstoffen van het matras zelf ontwikkelt. Het Emma matras is inmiddels ook door andere onafhankelijke consumentenorganisaties bekroond. Net als bij Beter Bed kunnen klanten het Emma matrasmatrassen 100 dagen thuis testen. Omdat Emma overtuigd is van de kwaliteit geeft zij ook 10 jaar garantie op het matras. Emma behaalde vorig jaar in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland een omzet van vijftien miljoen euro en is online in tien Europese landen verkrijgbaar.

Doordat de doelgroepen van Beter Bed en Emma complementair zijn, profiteren door deze samenwerking nu nog meer consumenten van de beste nachtrust.

Meer informatie
Beter Bed
Karen Kraima
Manager marketing en communicatie
+31 (0)413 338819
Karen.kraima@beterbed.nl