Rotterdam,
28
juni
2022
|
15:00
Europe/Amsterdam

Hallmark inspireert met nieuwe campagne over body positivity

‘Mooi zoals je bent moment’ omarmt imperfecties

Samenvatting

Zeggen dat iemand er goed uit ziet of dat iemand perfect is zoals die is, hoe vaak doen we dat nu eigenlijk? Veel mensen vinden het lastig om een compliment te geven of te krijgen, omdat het vinden van de juiste woorden moeilijk kan zijn. Hallmark helpt hier een handje bij met de nieuwste campagne die draait om ‘body positivity’ en het accepteren van imperfecties. Want iedereen is mooi zoals diegene is en dit mag volgens Hallmark vaker worden uitgesproken. Op de wenskaarten die bij de campagne horen staan teksten als ‘Wat zie je er goed uit’, ‘You are perfect in every way’ en ‘Gewoon omdat je fantastisch bent’. Met de boodschap ‘mooi zoals je bent moment’ laat Hallmark zien dat imperfecties mogen worden omarmd!

Hart onder de riem
Hallmark inspireert elke dag om anderen een glimlach op het gezicht te bezorgen. En hoe kun je dit beter doen dan met een mooi compliment? In de wereld van nu vergelijken veel mensen zich met beelden die voorbij komen op social media, die vaak een perfect plaatje tonen van het (al dan niet gefotoshopte) uiterlijk en lichaam. Hierdoor kan iemand erg onzeker over zichzelf worden en het eigen uiterlijk als niet goed genoeg zien. Ook imperfecties als brandwonden, wijnvlekken, littekens of overgewicht kunnen onzekerheden veroorzaken waardoor iemand zich bijvoorbeeld niet snel in zomerkleding durft te vertonen. Hallmark draagt met de nieuwste campagne de boodschap uit dat iedereen gezien mag worden en goed is zoals diegene is. Door elkaar vaker een compliment te geven, of dit nu in persoon of via een kaartje is, kun je de dag van iemand weer helemaal goed maken en het zelfvertrouwen een boost te geven!

 ‘Mooi zoals je bent moment’ campagne
In de campagne van Hallmark is een vrouw met brandwonden te zien die zich klaar maakt voor een date. Ze wil in eerste instantie haar brandwonden bedekken omdat ze hier onzeker over is. Net voor vertrek bedenkt ze zich en besluit ze zonder bedekking naar haar date te gaan. Hier wordt de boodschap van Hallmark duidelijk dat niemand zich hoeft te schamen voor imperfecties en iedereen er mag zijn zoals hij of zij is. Met de ‘Mooi zoals je bent moment’ campagne hoopt Hallmark het hele land te inspireren deze boodschap verder te verspreiden.

Over Hallmark
Hallmark is in 1910 opgericht in Amerika door Joyce C. Hall. De destijds 18-jarige Joyce was er van overtuigd dat mensen een diepgeworteld verlangen hebben naar echte sociale contacten. De wenskaart is het ideale middel om daar invulling aan te geven. Die boodschap werd overgebracht op drogisterijen en cadeauwinkels en daarmee verkocht Hallmark in rap tempo schoenendozen vol wenskaarten. Nu, ruim 100 jaar verder, helpt Hallmark mensen nog steeds bij het versterken van waardevolle relaties, en is Hallmark uitgegroeid tot een internationaal merk. Van wenskaarten tot cadeau artikelen; Hallmark is vertegenwoordigd in meer dan 100 landen en in ruim 30 talen. Televisiezenders in de USA en het eigen crea merk Crayola maken van Hallmark een iconisch bedrijf dat zich focust op de toekomst en het maken van echt contact.