Rotterdam,
29
augustus
2022
|
15:06
Europe/Amsterdam

Kellogg’s geeft kleur aan de stad met Feed Your Imagination campagne

Laat je fiets vrijdag 2 september pimpen op het Rotterdamse Eendrachtsplein

Samenvatting

Kellogg’s organiseert op vrijdag 2 september een unieke activatie om kleur te geven aan Rotterdam. Op deze dag vind je vanaf 10.00 uur op het Eendrachtsplein een bike booth waar voorbijgangers worden uitgenodigd om hun fiets te laten beschilderen door street art kunstenaars. Op deze manier stimuleert Kellogg’s creativiteit en fantasie in de stad waar de straten rijk gevuld zijn met kunst. Fietsen is onlosmakelijk verbonden met de Nederlandse cultuur, er zouden inmiddels zo´n 22,8 miljoen stalen rossen in de Hollandse straten te zien zijn. Voor Kellogg’s een uitgelezen kans om juist van deze fietsen een rijdend kunstwerk te maken.

Rijdende kunstwerken in Rotterdam
Tijdens de campagne zullen er drie bekende street art kunstenaars op het Rotterdamse Eendrachtsplein staan. De Nederlandse Niels Popkema en Micha de Bie en de Duitse Till Jürgens laten hun creativiteit los op de fietsen en maken van elke tweewieler een kunstwerk. Zo hoef je nooit meer lang te zoeken naar je fiets in de fietsenstalling en val je gegarandeerd op wanneer je door de stad rijdt! Voorafgaand aan het evenement worden er 20 witte fietsen rond het plein geplaatst om de aandacht van Rotterdammers te trekken. Deze worden ook onder handen genomen, waarna passanten de kans krijgen er één te winnen door een slinger te geven aan het rad van fortuin. Deze acties zijn onderdeel van de Feed Your Imagination campagne, waarmee Kellogg’s op positieve wijze de verbeelding in het leven van mensen terug wil brengen. Hierbij kun je prijzen winnen als een koptelefoon of waterfles welke een blanco verpakking hebben die je zelf je favoriete kleuren kunt geven.

Over Kellogg’s
In de visie van de Kellogg Company is een rechtvaardige en goede wereld een wereld waarin mensen niet alleen te eten krijgen, maar ook voldoening vinden. Via onze vertrouwde merken zorgen we voor mooiere dagen en een plek aan tafel voor iedereen. Onze meest geliefde merken naast Pringles® zijn Special K®, Frosties®, Kellogg's Corn Flakes®, Rice Krispies® en nog veel meer. In 2021 bedroeg de netto-omzet bijna 14,2 miljard Amerikaanse dollar. Deze omzet bestaat voornamelijk uit snacks en kant-en-klare maaltijden als ontbijtgranen, diepvriesproducten en noedels. Als onderdeel van onze ESG-strategie pakken we via de Kellogg's® Better Days de onderling verbonden thema’s van welzijn, klimaat en voedselzekerheid aan, en zorgen we voor mooiere dagen voor 3 miljard mensen tegen eind 2030.