Rotterdam,
21
oktober
2020
|
09:59
Europe/Amsterdam

De Kleine Keuken gaat Duitse markt veroveren

Kirsten Toeset zet grote internationale stap met ‘Die Kleine Küche’

Samenvatting

De Kleine Keuken betreedt onder de naam ‘Die Kleine Küche’ de Duitse markt. De lekkere en biologische kindervoeding boordevol goeds is nu ook verkrijgbaar in ons buurland. In de Duitse schappen liggen vier van de bestsellers van de Kleine Keuken. Hiermee is oprichter Kirsten Toeset weer een stapje dichterbij haar missie: alle kinderen in de wereld gezond en energiek laten opgroeien.

De perfecte match

Gisteren werd Die Kleine Küche officieel gelanceerd met een webinar. De kindervoeding is verkrijgbaar in heel Duitsland en ligt in de schappen bij REWE, Familia en Combi. Duitse retailers zijn selectief; de producten moeten ‘clean’ zijn en geen onnodige toevoegingen bevatten. Bovendien is het een grote pré wanneer de voeding wordt gemaakt van biologische ingrediënten. ‘Daarom ben ik extra trots dat we in Duitsland met open armen werden ontvangen’, vertelt Toeset. ‘Omdat de Kleine Keuken dezelfde selectieve normen hanteert als de Duitse retailers, is het heel snel gegaan. De opname van onze vier bestsellers was binnen een jaar een feit. Onze ingrediëntendeclaratie is heel goed en dit wordt in ons buurland zeer gewaardeerd. Het is geweldig om te zien dat de Duitse markt zo goed bij onze producten past.’

Vernieuwend concept

Het assortiment van Die Kleine Küche bestaat uit Weichekekse (zachte babykoekjes), Dinkelkekse (speltkoekjes), Rosinchen (rozijntjes) en Aprikosen (abrikoosjes). Volgens Toeset een bewuste selectie, omdat deze producten nog ontbraken in het babyschap in Duitsland. ‘Zo kunnen we met Die Kleine Küche als vernieuwend concept dus echt iets toevoegen.’ De ambitie van Toeset reikt overigens verder dan de Duitse grenzen. De Kleine Keuken heeft een duidelijke missie: elk kind wereldwijd gezond en energiek laten opgroeien. Toeset hoopt na de Duitse markt ook het babyschap in andere landen te vullen met goed lekkers voor de allerkleinsten.

Over Kirsten Toeset en de Kleine Keuken

De Kleine Keuken werd acht jaar geleden opgericht door Kirsten Toeset, levensmiddelentechnoloog en bedrijfskundige. Na het krijgen van haar eerste kind verdiepte Toeset zich in de kwaliteit van de kindervoeding op de markt. Ze was verbijsterd: maar liefst tachtig procent van wat in het schap stond, voldeed niet aan haar eisen. Het was voor Toeset de reden om voedingsproducten te ontwikkelen zoals ze die zelf aan haar kleine wilde geven: biologisch, van natuurlijke ingrediënten en zonder kunstmatige toevoegingen. Inmiddels is de Kleine Keuken één van de grootste spelers in de baby- en kindervoedingsbranche. Het bedrijf maakt een jaarlijkse groei door van twintig tot veertig procent en de 52 producten zijn te vinden in alle supermarkten in Nederland.