Rotterdam,
19
april
2023
|
16:12
Europe/Amsterdam

Minor Hotels kondigt strategische uitbreiding aan van het merk Avani in Europa en Latijns-Amerika met zeven nieuwe hotels medio 2024

Avani maakt in juni zijn Europese debuut in Spanje en Italië, later dit jaar gevolgd door Duitsland en en in 2024 in Nederland. In Latijns-Amerika wordt Avani later dit jaar gelanceerd in Mexico en Colombia.

Samenvatting

Minor Hotels, een internationale hoteleigenaar, operator en investeerder met meer dan 530 hotels in 56 landen in Azië-Pacific, het Midden-Oosten, Afrika, de Indische Oceaan, Europa, Zuid-Amerika en Noord-Amerika, heeft de uitbreiding van Avani Hotels & Resorts in Europa aangekondigd. Avani is het lifestylemerk dat gericht is op de ‘millennial’ reizigers en is ontworpen voor gasten die service, stijl en waarde vooropstellen en wordt gekenmerkt door functioneel design en een uniek serviceaanbod. Als onderdeel van een strategische uitbreiding van het merk naar nieuwe regio's zal Avani vijf hotels toevoegen in belangrijke steden in Europa - één in Spanje, twee in Italië, één in Duitsland en volgend jaar één in Nederland. Tegelijk met de Europese uitbreiding zal Avani ook openen in Midden- en Zuid-Amerika met hotels in Mexico en Colombia.

De eerste strategische toevoeging is het debuut van Avani in Spanje in juni, met het gerebrande Avani Alonso Martínez Madrid Hotel dat 101 kamers heeft. In Italië wordt het merk gelanceerd met de rebranding van twee hotels - eerst het 65 kamers tellende Avani Palazzo Moscova Milan Hotel in juni, gevolgd door het Avani Rio Novo Venice Hotel met 144 kamers in de zomer. Later dit jaar zal Avani ook een debuut maken in Duitsland met het gerebrande Avani Frankfurt City Hotel. Dit hotel telt 256 kamers.

In 2024 komt Avani ook naar Nederland met de opening van een hotel met 163 kamers in Amsterdam: het vernieuwde Avani Museum Quarter Amsterdam Hotel. Het hotel is gelegen in een van de meest levendige wijken van de hoofdstad en zal in het tweede kwartaal van volgend jaar aan de portefeuille van het merk worden toegevoegd.

Het bedrijf bereidt zich ook voor op de introductie van het merk in Latijns-Amerika, waar later dit jaar twee gerebrande hotels aan de Avani-portefeuille worden toegevoegd. De regionale activiteiten beginnen in een van de belangrijkste toeristische bestemmingen van Midden-Amerika met de lancering van het 140 kamers tellende Avani Cancun Airport Hotel in Mexico in het derde kwartaal, gevolgd in het vierde kwartaal door het 66 kamers tellende Avani Royal Zona T Bogota Hotel in Colombia.

Volgens Dillip Rajakarier, CEO van Minor Hotels, weerspiegelt de uitbreiding van de aanwezigheid van het merk Avani in Europa en Latijns-Amerika de strategie van de hotelgroep om het hotelaanbod in het hogere toeristische segment te blijven uitbreiden en diversifiëren: "Avani is nu een gerenommeerd merk in Azië, Afrika en het Midden-Oosten en staat bekend om zijn grote waarde propositie, designfilosofie en unieke serviceaanbod. Het werk van de afgelopen jaren heeft ons voorbereid om ons strategisch in te zetten voor de uitbreiding van Avani in nieuwe regio's en markeert een belangrijke mijlpaal voor Minor Hotels."

De unieke propositie van Avani Hotels & Resorts
Avani is gecreëerd om te voldoen aan de smaak en behoeften van millennial-gerichte reizigers - een groeiende sector van veeleisende gasten die comfort en betaalbaarheid waarderen terwijl ze in stijl reizen. Ontworpen met de nieuwste reistrends in gedachten, waaronder vakantiereizigers en digital nomads, is de Avani-ervaring uitgesproken modern en functioneel, met zorgvuldig ontworpen stijlvolle, flexibele en sociale ruimtes en een echte passie voor service. Er wordt aandacht besteed aan de kleine details om ervoor te zorgen dat gasten zich overal comfortabel voelen, zowel in stedelijke hotels als in strandresorts. 

Elk Avani-verblijf heeft zijn eigen unieke persoonlijkheid, maar bieden elk iets speciaals op maat van hun doelgroep. Zo kunnen gasten overal genieten van de kenmerkende Avani-ervaring, van Bangkok en Dubai tot Melbourne en binnenkort Madrid. AvaniFit gaat verder dan de traditionele fitnessruimte van een hotel en biedt gezondheids- en wellness ervaringen voor lichaam en geest. The Pantry, oorspronkelijk opgezet als een 'grab and go'-concept, biedt gasten flexibele eetmogelijkheden tijdens hun verblijf in een Avani. Van koffie tot gebak, salades en sandwiches, The Pantry zorgt ervoor dat gasten op elk moment kunnen hebben wat ze nodig hebben. Andere opmerkelijke concepten zijn Avani PopUp - een unieke al fresco casual dinerervaring voor koppels en groepen, en Avani Kids, de manier waarop het merk het verblijf van jongere gasten wil verbeteren.

Avani Hotels & Resorts werd gelanceerd in 2011 en heeft momenteel 38 hotels in 20 landen in Azië, Australazië, het Midden-Oosten, de Indische Oceaan en Afrika, en één Europees hotel in Portugal.

Over Avani Hotels & Resorts
Avani Hotels and Resorts, onderdeel van Minor Hotels, is in 2011 gelanceerd en ontworpen voor de millennial-reiziger wiens prioriteiten stijl, waarde en comfort zijn. Het merk is een vrolijk en eigentijds hotelconcept dat de perfecte balans biedt, met een focus op goede nachtrust, ontworpen sociale ruimtes, lokaal geïnspireerde maaltijden en vriendelijke service. Avani verwelkomt gasten in meer dan 35 hotels in Azië, Europa, het Midden-Oosten, de Indische Oceaan en Afrika, met een spannende ontwikkeling van toekomstige accommodaties.  

Ga voor meer informatie over Avani Hotels naar www.avanihotels.com. Volg Avani op Instagram, Facebook, TikTok en YouTube en doe mee met #AvaniHotels.

Over Minor Hotels
Minor Hotels is een internationale hoteleigenaar, operator en investeerder met momenteel meer dan 530 hotels in beheer. Minor Hotels verkent met passie nieuwe mogelijkheden in gastvrijheid met een diverse portefeuille van eigendommen die op intelligente wijze zijn ontworpen om verschillende soorten reizigers aan te spreken, waarbij zowel nieuwe passies als persoonlijke behoeften worden bediend. Via onze eigendommen Anantara, Avani, Oaks, Tivoli, NH Collection, NH Hotels, nhow, Elewana, Marriott, Four Seasons, St. Regis, Radisson Blu en Minor International is Minor Hotels actief in 56 landen in Azië en de Stille Oceaan, het Midden-Oosten, Afrika, de Indische Oceaan, Europa, Zuid-Amerika en Noord-Amerika.

Met dynamische plannen om bestaande merken uit te breiden en strategische overnames te onderzoeken op opportunistische markten, streeft Minor Hotels een visie na van een meer gepassioneerde en onderling verbonden wereld. 

Minor Hotels maakt deel uit van het GHA DISCOVERY loyaliteitsprogramma, waarmee reizigers kunnen genieten van elk moment thuis of onderweg, terwijl ze worden erkend en beloond in deelnemende hotels en resorts wereldwijd.