Rotterdam,
10
januari
2022
|
10:28
Europe/Amsterdam

MissPublicity zet met Guinness St. Patrick’s Day op de Nederlandse kaart

‘Het bier van Ierland’ schakelt MissPublicity in om Ierse nationale feestdag onder de aandacht te brengen

Samenvatting

St. Patrick’s Day is de nationale feestdag van Ierland, waarbij op 17 maart ieder jaar het leven van Sint-Patricius, patroonheilige van Ierland wordt herdacht. Deze herdenking is in de loop van de tijd uitgegroeid tot een groot feest en een uiting van de Ierse identiteit. Het feest is qua uitbundigheid te vergelijken met Koningsdag bij ons; wat hier oranje is, is in Ierland groen. Nederland is inmiddels geen groentje meer te noemen wat betreft St. Patrick’s Day. Verschillende (Irish) pubs vieren deze feestdag mee, maar dit mag zeker nog groeien. Aan MissPublicity primair de vraag om St. Patrick’s Day nog breder onder de aandacht te brengen in Nederland en daarnaast een koppeling met Guinness, het iconische donkere stout bier en tevens het symbool van Ierland, te maken.

Bureaukeuze 
De Kikvorsch, importeur van Guinness (en andere merken) in Nederland, zocht naar een geschikt marketingbureau voor het creëren van meer bekendheid voor St. Paddy in Nederland, waarbij de keuze dankzij aanbevelingen gevallen is op Marketing & PR bureau MissPublicity. “Uit ons netwerk kregen we erg enthousiaste berichten over de aanpak en resultaten van MissPublicity. Guinness was voor de PR- en marketingactiviteiten net op zoek naar een frisse wind en nieuwe impulsen en daar sloot MissPublicity perfect op aan. Voor ons reden om te kiezen voor de Rotterdamse aanpak van dit bureau!”, aldus Alwin Mijnes, marketingmanager De Kikvorsch. 

Over Guinness  
Guinness, officieel St. James' Gate brewery, is een bierbrouwerij in DublinIerland. De brouwerij werd gesticht in 1759 door Arthur Guinness en produceerde oorspronkelijk een porter. Uit deze porter kwam later een stout-porter voort, de huidige stout. Guinness is het beroemdste bier van het type stout uit Ierland en wordt alleen gebrouwen uit de vier klassieke ingrediënten: water, gerst, hop en gist. De kenmerkende -bijna zwarte- kleur en zijn ‘gebrande’ smaak ontleent Guinness aan de toevoeging van ongemoute, gebrande gerst tijdens het brouwproces. Het bier is het belangrijkste product van de St. James' Gate brewery in Dublin, momenteel wordt Guinness verkocht in meer dan 150 landen en het bier is uitgegroeid tot een symbool van Ierland.

Over MissPublicity 
MissPublicity creëert op proactieve en onconventionele wijze zichtbaarheid in media voor verschillende lifestyle brands en bedrijven uit de hospitality, evenementen en culturele sector. In het portfolio zijn merken te vinden als Union Bikes, Libbey, Wilkinson en Diergaarde Blijdorp. MissPublicity vindt haar wortels in Rotterdam en heeft daarnaast een vestiging in Antwerpen en sinds 2016 ook in Amsterdam. Het bedrijf is onderdeel van de Publicity Group, waaronder ook ArtPublicity. Het laatste richt zich op bedrijven uit de kunst & cultuur sector. MissPublicity werd in 2003 opgericht door Clarissa Slingerland.