Rotterdam,
07
juli
2022
|
14:18
Europe/Amsterdam

Nocto lanceert horeca Social Media platform in Den Haag

Unieke app om consumenten, horeca, evenementen en merken te verbinden

Samenvatting

Nocto lanceert op 22 juli officieel een unieke horeca-app in Den Haag en Rijswijk. Dit platform helpt gebruikers bij het vinden van bars, restaurants en evenementen en stelt locaties  in staat om gastvrijheidservaringen te bieden. Nocto gelooft in de kracht van verbinden en het inzetten van social media om anderen te helpen. Met Nocto kunnen consumenten de leukste plekjes en belevenissen vinden, beoordelen en hun live ervaringen delen via foto’s en video’s. Zo is er altijd een antwoord te vinden op veel voorkomende vragen als “Wat gaan we doen vandaag?” en “Waar is het op dit moment gezellig?”. Na succes in Rotterdam gaat Nocto nu ook live in Den Haag en Rijswijk. Om de app te introduceren organiseert Nocto op 22 juli een lanceringsfeestje bij Bleyenberg in Den Haag, van 17:00 - 01:30 uur. Iedereen is welkom! Wil je zeker zijn van een spot, reserveer dan je plekje via de website.

Verbinding van consumenten, horeca en evenementen
Nocto is een social media platform dat is ontworpen om consumenten, horecagelegenheden en evenementen met elkaar te verbinden. Op de social media app delen consumenten foto's en video's vanuit de locaties en evenementen. Deze content is zichtbaar voor iedereen binnen tien kilometer, voor zowel hun volgers als gebruikers in de buurt. Voor het eerst worden de consumenten beloond voor het posten. Dit wordt gedaan met een digitale token, de zogeheten Noc. Nocs kunnen besteed worden aan deals van horecagelegenheden, waarmee het bedrijf een win-win situatie creëert. Zo krijg je bij Beachclub Havana 25% korting op sushi, kun je bij Hudson een kan Ketel1 Hard Lemonade delen met je vrienden of je kan aan het "Rad van Fortuin" draaien in de app om prijzen te winnen als tickets voor events en een reis. Op het zakelijke platform van Nocto gebruiken horecabedrijven en merken namelijk de app om mensen aan te trekken en relaties op te bouwen met hun gasten.  

De beste ervaringen vinden en delen dankzij Nocto
De start-up werd in 2017 opgericht door Haagse ondernemer Mark Brouwers en zijn Zweedse compagnon David Franzén, toen ze zich realiseerden dat bestaande sociale mediaplatforms geen up-to-date inzichten konden bieden aan consumenten om weloverwogen beslissingen te nemen over waar ze hun tijd willen doorbrengen. "We willen inspireren om herinneringen voor het leven te maken", aldus Mark Brouwers. Daarnaast merkten ze dat de tijd, het geld en de moeite die horecabedrijven besteden aan het bereiken van hun doelgroepen serieus aan optimalisatie toe was. Nocto streeft ernaar om een naadloze en snelle manier te creëren voor gebruikers om de beste locaties, feesten en evenementen te identificeren en tegelijkertijd de inkomsten voor zijn klanten te maximaliseren. "Na twee jaar aan coronamaatregelen zijn mensen klaar om erop uit te gaan en het leven opnieuw te ervaren. Het Nocto-team kijkt ernaar uit om ook mensen in Den Haag te helpen als het gaat om het vinden van de beste ervaringen, overdag of 's nachts“, aldus David Franzén.

Samenwerkingen
Nocto heeft sinds de oprichting samenwerkingen opgetuigd met bedrijven zoals Ketel 1 en YourSurprise en werkt momenteel met hen samen om de horeca te ondersteunen en een groter publiek te bereiken. “Het is goed om te blijven innoveren en de naam naar buiten brengen via dit nieuwe initiatief. Het aspect om bezoekers te veranderen in live promoters spreekt mij heel erg aan. Ik kijk uit naar de lancering!” aldus John Gulay, eigenaar O'Casey's. Daarnaast werkt Nocto samen met studentenorganisaties en evenementen organisatoren. Door dergelijke vruchtbare samenwerkingen bevordert Nocto het community gevoel en zorgt het voor extra ondersteuning binnen de horeca.

Over Nocto
Nocto is een data gedreven social media app die interactie creëert tussen consumenten en horecalocaties. Consumenten vinden, delen en genieten van de beste hotspots, terwijl bars, clubs, restaurants, lunchrooms en hotels op een effectieve manier nieuwe en bestaande gasten aantrekken en met hen verbinden. Het horeca Social Media platform is opgericht in 2017 door David Franzén en Mark Brouwers. Ontstaan uit de inefficiëntie van het nachtleven, wilde de mede-oprichter en CEO van Nocto, David Franzén een oplossing voor deze klassieke vraag “wat gaan we doen vanavond?”. In een samenleving die digitaler en beter verbonden is dan ooit, zijn er volop kansen voor mensen om elkaar te helpen met het vinden van de beste plekken. Nocto is The Future of Hospitality!

Download link App Store: https://apps.apple.com/us/app/nocto/id1156474888?uo=4
Download link Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nocto.noctoapp