Rotterdam,
20
februari
2024
|
15:59
Europe/Amsterdam

Openingsweekend De Huishoudbeurs is groot succes

Bijna de helft van de bezoekers is gemiddeld 24 jaar en onderneemt, werkt of studeert

Samenvatting

Het succesvolle openingsweekend van De Huishoudbeurs heeft maar weer eens bewezen dat oude mythes rond het iconische evenement niet meer gelden. De tijd dat De Huishoudbeurs het domein was van gratis goodies en 50+ huisvrouwen ligt ver achter ons. Van de 25.000 bezoekers die dit weekend naar RAI Amsterdam kwamen, was maar liefst 46 procent gemiddeld 24 jaar. En 74 procent van hen is ondernemer, heeft een baan of studeert.

Festival-achtige opzet
Huishoudbeurs 2024 is op alle vlakken jonger, diverser en vernieuwender dan ooit. Tijdens de feestelijke opening legde directeur Huishoudbeurs Danielle Meester het uit aan Miljuschka Witzenhauzen en Jan Versteegh, die de pers een ‘Tour du Vloer’ kwamen geven: ‘Het evenement heeft veel meer dan vroeger een festivalachtige opzet, waarin je je probleemloos een hele dag kunt vermaken. Van signeersessies van populaire schrijvers tot een sensationele show in Club Black Jack, van een StartersLAB voor beginnende ondernemers tot demonstraties van innovatieve producten en van inspirerende talks tot een compleet theater- en muziekprogramma.’ Beursmanager Elaine Vernooy voegde toe: ‘De hallen zijn een feest voor het oog, maar prikkelen ook alle andere zintuigen. We hebben dit jaar meer vierkante meter beursvloer en meer dan 300 stands en shops, waarvan 50 procent nieuw is. Dat bewijst wel dat de beurs der beurzen een modern en toekomstgericht evenement is voor iedereen die een huishouden runt.’

Meer dan genoeg hoogtepunten
De bezoekers hebben zich tijdens het openingsweekend kunnen vermaken met talloze highlights uit het programma. Zo was de partybus van Stëlz Hard Selzer non-stop feestelijk vol en was de Lego stand een groot succes. Wellbeing-merk Holland & Barrett bood bezoekers een gratis huidanalyse aan en op de grootste – en populairste - stand van het hele evenement had Blokker niet alleen een complete winkel ingericht, maar verzorgde Nederlands bekendste huishoudmerk ook talloze vrolijke activiteiten.

Rijk en gevarieerd programma
De Huishoudbeurs 2024 duurt nog tot en met zaterdag 24 februari. Verdeeld over de vier segmenten Body & mind, Food & drinks, Life & living en Home & garden kunnen bezoekers zich verheugen op een rijk en zeer gevarieerd programma. Zo presenteert Fajah Lourens haar nieuwe boek Killer Mindset, over hoe je de beste versie van jezelf wordt, bezoek je een sfeervolle Ibiza markt, vertelt Gierige Gerda over bespaartips, LINDA.-hoofdredacteur Karin Swerink over financiële onafhankelijkheid en verzorgen topartiesten als Marco Schuitmaker, Ruth Jacott, Frans Duijts, Thomas Berge en Wolter Kroes op het hoofdpodium een feestelijk muziekprogramma.

Over de Huishoudbeurs
De Huishoudbeurs is een veelzijdig lifestyle-evenement waar alles wordt gevierd dat te maken heeft met het leven van de moderne vrouw. Van food tot fashion, van tuin tot trends en van vakantie tot vibrator. De eerste Huishoudbeurs vond plaats in 1950 en dit jaar is het iconische evenement toe aan de 77ste editie. Met meer dan 100.000 bezoekers in 8 dagen is De Huishoudbeurs het best bezochte consumentenevenement van Nederland. Huishoudbeurs 2024 vindt plaats van 17 t/m 24 februari in RAI Amsterdam en is dagelijks geopend van 11.00 tot 18.00 uur en op donderdag en vrijdag tot 21.00 uur.