Rotterdam,
07
juni
2022
|
10:50
Europe/Amsterdam

MissPublicity lanceert wegens succes opnieuw E.V.I. bier

Limoncello-infused bier E.V.I. is ontwikkeld i.s.m. Scheldebrouwerij en Spaghetteria

Samenvatting

In 2021 vierde het Rotterdamse PR bureau MissPublicity haar 18e verjaardag en vierde dat met de lancering van een eigen biertje. In samenwerking met Scheldebrouwerij ontwikkelde oprichter en eigenaar Clarissa Sarah Slingerland een Belgisch witbier dat infused is met Limoncello, gemaakt door pastaketen Spaghetteria. E.V.I. is fris en fruitig met een tikkie van citrus. Strogeel qua kleur, kruidig qua geur. Omdat dit bier zo’n daverend succes was is er dit jaar een tweede batch gebrouwen en kan er ook deze zomer worden genoten van dit heerlijk verfrissende speciaalbier. Op vrijdag 3 juni werd er feestelijk geproost op E.V.I. bij Spaghetteria aan de Pannekoekstraat in Rotterdam.

Energie, verbinding, inspiratie
Clarissa Slingerland is trots op het bijna 20-jarige bestaan van haar bureau en op de ‘birthday brew’ die ze ter ere van de verjaardag lanceerde. Zij vertelt: “In 2003 ben ik dit bureau begonnen en sindsdien werk ik met mijn enthousiaste team op basis van dezelfde drie pijlers: energie, verbinding en inspiratie. Toen ik daarover sprak met Folko Kleinsma van Scheldebrouwerij, waarvoor wij al een aantal jaar werken, ging er bij ons beiden een lampje branden. We besloten ter gelegenheid van onze verjaardag een vrolijk biertje te maken dat we E.V.I (spreek uit: eeffie) genoemd hebben. Het is een acroniem van die drie pijlers onder mijn bureau en bovendien vind ik Evi gewoon een hele mooie meisjesnaam”. E.V.I. is een Belgisch witbier dat infused is met homemade Limoncello van Spaghetteria. Het is fris fruitig met een tikkie citrus, en heeft een kruidige geur en 5,5% alcohol. Het artistieke etiket is ontworpen door de Rotterdamse graffiti-artist Marcel Labrie. Cheers to that!”

Beertails; dé zomer trend van 2022
Beertails; een mix van bier en cocktails, zijn deze zomer een grote hit. Met het E.V.I. witbier valt er dan ook genoeg lekkers te creëren. Trendwatcher Gijsbregt Brouwer adviseert een Mexicaanse zomerbier cocktail: de Michelada. Dit is een Mexicaans drankje gemaakt met bier, limoensap, diverse sauzen, kruiden, tomatensap en chilipepers. Het wordt geserveerd in een gekoeld, met zout omrand glas. Er zijn talloze variaties van deze drank in heel Mexico en er worden ook andere namen gebruikt in de verschillende regio’s van het land. In het Noordoosten van Mexico wordt het een ‘Chelada’ genoemd en in het Zuidwesten een ‘Ojo Rojo’, wat ‘rood oog’ betekent. Hij smaakt overal ook net even anders, maar met E.V.I. witbier gegarandeerd heerlijk verfrissend en tropisch! Gijsbregt Brouwer over de beertail: “Consumenten zijn in de zomer vaak op zoek naar verfrissende drankjes die niet te hoog in alcoholpercentage zijn. Dit omdat deze goed drinkbaar zijn met hogere temperaturen terwijl je op het terras of op het strand van de zon geniet. Daarnaast ziet een Michelada er ook  nog eens heel “grammable” uit en is het een complete beleving als een bartender deze cocktail maakt met alle verschillende kleuren, lagen en ingrediënten. Je zou het bijna een Beer-Bloody Mary kunnen noemen en is vast ook goed geschikt als anti-hangover cocktail”.

Verkooppunten E.V.I.
E.V.I. wordt verkocht bij de twee Spaghetteria locaties in Rotterdam en andere horecagelegenheden hebben inmiddels ook een aanvraag gedaan. Wil je zelf E.V.I. in huis hebben? Dat kan! Deze exclusieve witbiertjes zijn voor € 12,50 in feestelijke 6-pack te bestellen. Deze kun je afhalen op HQ in Rotterdam of we sturen ze op! Mail E.V.I. en dan komt het helemaal goed: evi@misspublicity.nl

Breed portfolio
Dat MissPublicity voor een biertje koos om de verjaardag te vieren is geen toeval. Het Rotterdamse bureau met vestigingen in Amsterdam en Antwerpen heeft een breed portfolio van merken in de hospitality, food, events, lifestyle en kunst. Clarissa Sarah Slingerland: “Juist in deze branches draait het om energie, verbinding en inspiratie en daarom is de match tussen ons bureau, onze opdrachtgevers en onze unieke aanpak ook zo vanzelfsprekend en succesvol. Wij werken echt zij aan zij met onze klanten en geven hun merk, product of verhaal het podium dat zij verdienen en waarmee hun bekendheid groeit”.

Over MissPublicity
MissPublicity creëert op proactieve en onconventionele wijze zichtbaarheid in media voor verschillende lifestyle brands en bedrijven uit de hospitality, evenementen en culturele sector. In het portfolio zijn merken te vinden als Hallmark, Cupra, Guinness, Union Bikes, Wilkinson en Diergaarde Blijdorp. MissPublicity vindt haar wortels in Rotterdam en heeft daarnaast een vestiging in Antwerpen en sinds 2016 ook in Amsterdam. Het bedrijf is onderdeel van de Publicity Group, waaronder ook ArtPublicity valt. Het laatste richt zich op bedrijven uit de kunst & cultuur sector. MissPublicity werd in 2003 opgericht door Clarissa Slingerland.