Rotterdam,
13
maart
2023
|
16:16
Europe/Amsterdam

Schinkel District en Chef Rick Swinkels slaan handen ineen voor culinair pop-up restaurant

Bennie’s opent deuren in levendige, Amsterdamse wijk

Samenvatting

Eind maart opent pop-up restaurant Bennie’s haar deuren in het bruisende Amsterdamse Schinkel District. Dé plek om aan te schuiven voor iedereen die houdt van het informele ‘English Diner’ concept. Chef Swinkels geeft daar een eigen draai aan door een internationaal foodconcept neer te zetten als nooit te voren in onze hoofdstad. Met à la carte opties zoals een good old Steak Tartare, Tuna Melt en Rabarber Vanille Truffel hopen de bedenkers een echte local hero te worden in het Amsterdamse Schinkel District. Gedurende de pop-up periode van 23 t/m 25 maart, 30 maart t/m 1 april en 6 t/m 8 april zal team Bennie’s er daarom alles aan doen om bezoekers van het restaurant om te toveren tot fans.

Eerlijke gerechten van het hoogste kaliber
Eerlijk en simpel. Dat is het credo van team Bennie’s. Verwacht dus geen hoog innovatief en complex foodconcept, maar gewoon écht goede gerechten. All time favourites. Puur en eerlijk eten van het hoogste kaliber, zodat je elke dag opnieuw aan wilt schuiven. En dat kan “All day, every day”. Het doel van de bedenkers is om de grenzen tussen ontbijt, lunch en diner te vervagen en iedere bezoeker te voorzien van waar zíj op dat moment zin in hebben. Alle gerechten zullen daarom de hele dag te bestellen zijn. 

De local hero van Schinkel District
Het streven van team Bennie’s is om de best in town te worden in het groeiende Schinkel District. Nu het gebied nog volop in ontwikkeling is en een grote metamorfose ondergaat, grijpt het team vast haar kans om een sneak peek te geven van de bruisende wijk en de concepten die er zich vestigen. Met de pop-up hoopt Bennie’s vanaf maart drie weken lang te laten zien dat het een plek is voor iedereen. Of het nu gaat om zakelijke gelegenheden of gezellig samenkomen met vrienden en familie: het restaurant wil dé ontmoetingsplek worden van de buurt. 

4-gangen menu onder leiding van chef Rick Swinkels
Tijdens de pop-up wordt dan ook flink uitgepakt onder leiding van de Amsterdamse chef Rick Swinkels, ook bekend van onder andere het Mexicaanse seafood concept MasMais Marisqueria en Bar du Champagne aan het Rokin. Hij zal de gasten een 4-gangen menu, samengesteld met producten uit het seizoen, voorschotelen. Denk aan witte asperges met beurre monte, steak tartare, groene asperges van de BBQ en triffle van rabarber.

Om aan te kunnen schuiven bij het diner van 18:00 tot 22:00 uur, is een ticket vereist. Je scoort tickets voor het beperkte aantal zitplaatsen tijdens de drie weekenden via de website van Bennie. Daarnaast zijn er ook afhaalmogelijkheden (tussen 12:00 en 15:00 uur). Deze kun je raadplegen via Instagram @benniesamsterdam.

Over het Schinkel District
Schinkel District is een bruisende wijk in Amsterdam Zuid. Het gebied biedt een unieke combinatie van architectuur, levendigheid en de natuurlijke elementen van het water waaraan het gelegen is. Ook is er in de uitstraling van de wijk een eigentijdse mix ontstaan van industrieel erfgoed en modern ondernemerschap. Daarmee biedt het een hippe ontmoetingsplek waar makers en ondernemers, zoals fotografen, kunstenaars, architecten, designers, marketeers en tech professionals wonen en werken.

Het wereldwijde vastgoedbedrijf Jamestown bezit meer dan 26.000 m2 aan oppervlakte in het Schinkel District en leidt de placemaking programmering in de hele buurt. Het bedrijf bezit in het district onder meer de Helicopterstraat, de locatie van de Bennie's pop-up, en de historische A-Factorij (voormalige fietsenfabriek).

Over Jamestown
Jamestown is een wereldwijde, designgerichte vastgoedinvesterings- en -beheerfirma met een track record van 40 jaar en een missie om plekken te creëren die inspireren. Sinds de oprichting in 1983 heeft Jamestown transacties uitgevoerd voor een totaalbedrag van ongeveer 40 miljard dollar. Per 31 december 2022 heeft Jamestown een beheerd vermogen van $13,2 miljard en een portefeuille die zich uitstrekt over belangrijke markten in de VS, Latijns-Amerika en Europa. Jamestown heeft wereldwijd meer dan 500 mensen in dienst met hoofdkantoren in Atlanta en Keulen, en kantoren in Amsterdam, Bogotá, Boston, Londen, Los Angeles, Madrid, New York, San Francisco en Washington, D.C. Huidige en eerdere projecten omvatten One Times Square en Chelsea Market in New York, Industry City in Brooklyn, Ponce City Market in Atlanta, Ghirardelli Square in San Francisco, de Innovation and Design Buildings in Boston en Lissabon, en Groot Handelsgebouw in Rotterdam. Ga voor meer informatie naar www.jamestownlp.com.