Rotterdam,
18
augustus
2022
|
16:47
Europe/Amsterdam

Takumi nodigt fans uit om 15 jaar ramen te vieren in Antwerpen

Vier de liefde voor de Japanse ramen cultuur met Takumi

Samenvatting

Het bekende ramen restaurant Takumi viert dit jaar haar 15e verjaardag en organiseert het hele jaar door feestelijke activiteiten en momenten om dit te vieren. Na events in Düsseldorf en Rotterdam, is op 17 september de Takumi vestiging op de Grote Markt in Antwerpen aan de beurt. Met het event wordt samen met de Belgische Takumi fans 15 jaar liefde voor Japanese Soul Food gevierd. Verwacht toffe acts van traditionele leeuwendansers, limited edition ramen, Takumi Collection merchandise en voor de eerste 150 gasten unieke goodiebags. De speciaal voor deze editie gelanceerde merchandise is geïnspireerd op de traditionele Daruma Doll, welke in Japan bekend staat als een populaire geluksbrenger. Tijdens het live event kunnen liefhebbers deelnemen aan verschillende challenges en een loterij. Zo organiseert Takumi een ‘hells ramen’ challenge, waarbij deelnemers worden uitgedaagd zo snel mogelijk een extra spicy ramen te eten om de hoofdprijs, een jaar lang gratis ramen, te winnen. Als klap op de vuurpijl is er de kans om een 5 daagse reis naar Tokyo te winnen met de Takumi loterij. Een dag vol feest, ramen & Japanse cultuur dus!

Takumi trakteert
Ter ere van het 15-jarige bestaan van Takumi worden er een jaar lang in vier verschillende steden live events, winacties en challenges georganiseerd. Eerder al werd er feest gevierd in Düsseldorf en Rotterdam, en in september reist Takumi on tour verder naar Antwerpen. Speciaal voor het live event in Antwerpen lanceert Takumi een limited edition ramen: de Truffel Tonkotsu Buta- gyoza ramen met Tonkotsu (pork) soup, ramen noodles, truffel, chicken gyoza, zeewier vel, lente uitjes, gebakken uitjes, pak soi en soya ei. Voor de echte spicy ramen liefhebbers is er een ‘hells ramen’ challenge, waarbij wordt getest of jij je tranen kunt bedwingen tijdens het eten van extreem pittige ramen. Omdat Takumi het belangrijk vindt dat iedereen zijn persoonlijke ramen stijl kan ontdekken, is er dit jubileumjaar nog een ramen challenge in het leven geroepen. Hierbij bedenken deelnemers een eigen ramenrecept om kans te maken op een once-in-a-lifetime reis naar Tokyo. De drie beste ingezonden recepten worden uitgenodigd voor de finale in Nederland om voor de Takumi Ramen masters en juryleden Mr. Saeki, Mr. Okada en Mr. Ogata te koken. De gepersonaliseerde recepten kunnen nog tot en met 20 november worden ingezonden via de Takumi website.

A trip down memory lane
Takumi Ramen is 15 jaar geleden geïntroduceerd in Europa door Mr. Saeki en Mr. Okada, ontstaan tijdens hun samenwerking in Amsterdam. Ze deelden een grote droom om ooit een eigen ramen restaurant in Europa te openen. In die periode kwam Mr. Saeki noedels tegen die in Sapporo werden gemaakt en hij realiseerde zich dat dit was wat hij wilde. Toen Takumi klaar was voor de grote opening bracht hij Mr. Okada over naar Duitsland. Hun lang gekoesterde droom werd op dat moment werkelijkheid. Het eerste Takumi-restaurant opende uiteindelijk in januari 2007 in Düsseldorf. Sindsdien is ramen enorm populair geworden als Japanese Soul Food en verspreidt Takumi hiermee de liefde voor de Japanse keuken vanuit meerdere landen in Europa.

Over Takumi
Takumi is een Japans ramen restaurant, opgericht in 2007 door Mr. Saeki en Mr. Okada. Ramen is het ultieme soul-food uit de Japanse keuken, waarbij Takumi bekend staat om de authentieke Sapporo Noodles. Takumi gebruikt alleen originele recepten en authentieke specerijen die zij speciaal uit Japan importeren. Alleen de juiste noedels geven de ramen de authentieke smaak, en daarom komen ze helemaal uit de meest noordelijke regio van Japan, Hokkaido, waar ze worden geproduceerd en gefermenteerd onder strenge voorwaarden om de soepen hun sterke, kenmerkende smaak te geven. De ramen staan op verschillende wijze op het menu, met een bouillon van varken, kip, of Miso of Shoyu als basis en sinds dit jaar zelf ook volledig vegan. Daarnaast vind je op de kaart diverse bijgerechten als Gyoza, Kara-age en nog veel meer authentieke side dishes. Takumi is in de afgelopen 15 jaar uitgegroeid tot een ´brand´ met eigen merchandise. Inmiddels telt de keten al 41 locaties verspreid door Europa in de landen Nederland, België, Duitsland, Italië, Spanje, Oostenrijk en Tsjechië.