Rotterdam,
19
april
2022
|
11:46
Europe/Amsterdam

Takumi Ramen en WOEI lanceren exclusieve streetwear collectie

Lancering van unieke samenwerking tijdens live event bij Takumi Rotterdam

Samenvatting

Takumi en WOEI lanceren een exclusieve streetwear collectie ter ere van hun beide 15-jarig bestaan. Tijdens het ‘Takumi on tour’ live event op 30 april bij de Takumi vestiging op de West-Kruiskade in Rotterdam worden de unieke collector items voor het eerst getoond aan het publiek. De unieke t-shirts en de hoodie zijn geïnspireerd op het jaar van de tijger en zijn een mix van de herkenbare stijlen van Takumi en WOEI. Met de collectie tonen zij hun liefde voor de straatcultuur en local comfort food. De lancering is onderdeel van de viering van 15 jaar Takumi, waarbij het bekende ramen restaurant het hele jaar door pop-up events met feestelijke activiteiten organiseert in vier verschillende Europese steden.

Takumi x WOEI streetwear collectie
Voor elk pop-up live event dit jaar lanceert Takumi een limited edition t-shirt en voor de Rotterdam editie zijn zij hiernaast ook een samenwerking aan gegaan met streetwear store WOEI. De exclusieve Takumi x WOEI collectie is geïnspireerd op het jaar van de tijger, wat dit jaar het symbool is van de Japanse en Chinese astrologie. Deze komt dan ook terug in de t-shirts en de hoodie, waarop de tijger samen met ramen noodles de hoofdrol speelt. De ontwerpen zijn een duidelijke mix van de herkenbare stijlen van beide merken, met de Japanse illustraties van Takumi waarin het logo van WOEI verwerkt is. De items zijn ontworpen door Mr. Ogata, wie als ontwerper van het eerste uur de hele huisstijl van het Takumi-merk creëerde. De samenwerking met WOEI, wie in de afgelopen 15 jaar is uitgegroeid is tot een begrip in Rotterdam en ver daar buiten, lijkt een perfecte match. Net als dat de stijl van WOEI exclusief maar toch herkenbaar is, staat ook Takumi bekend om de unieke ambiance met tegelijkertijd een toegankelijke sfeer en herkenbare receptuur. Met deze samenwerking leggen ze samen de connectie tussen eten, verbinding en lifestyle.

Rotterdam live event
De Takumi x Woei kledinglijn wordt feestelijk gelanceerd tijdens het live event op 30 april, bij Takumi op de West-Kruiskade in Rotterdam. Hierbij krijgen bezoekers de kans de t-shirts en hoodie als eerste te bewonderen en te bemachtigen. Tijdens het event wordt 15 jaar liefde voor Japanese Soul Food gevierd samen met de Nederlandse Takumi fans, waarvan de eerste 150 gasten verwend worden met een goodiebag. Takumi lanceert op 30 april ook een limited edition ramen en organiseert een spicy ramen challenge. Tijdens deze challenge worden deelnemers uitgedaagd een extra pittige ramen te eten om de hoofdprijs, een jaar lang gratis ramen, te winnen. Na deze eerste editie van het live event reist Takumi dit jaar verder naar Antwerpen, Barcelona en Düsseldorf. Gedurende het hele jaar kunnen Takumi fans meedoen aan een loterij, waarmee deelnemers elk kwartaal trips kunnen winnen naar Barcelona, Milaan, Amsterdam en als grote klapper een 5-daagse reis naar Japan. Om extra kans te maken op het winnen van een trip naar Japan lanceert Takumi een ‘Create your own ramen challenge’, waarbij deelnemers een eigen ramen recept bedenken met de Nissin Takumi cup noodles en deze indienen via de website. Extra leuk: het winnende recept zal een maand lang in geselecteerde Takumi restaurants als special op het menu worden gezet!

Over Takumi
Takumi is een Japans ramen restaurant, opgericht in 2007 door Mr. Saeki en Mr. Okada. Ramen is het ultieme soul-food uit de Japanse keuken, waarbij Takumi bekend staat om de authentieke Sapporo Noodles. Takumi gebruikt alleen originele recepten en authentieke specerijen die zij speciaal uit Japan importeren. Alleen de juiste noedels geven de ramen de authentieke smaak, en daarom komen ze helemaal uit de meest noordelijke regio van Japan, Hokkaido, waar ze worden geproduceerd en gefermenteerd onder strenge voorwaarden om de soepen hun sterke, kenmerkende smaak te geven. De ramen staan op verschillende wijze op het menu, met een bouillon van varken, kip, of Miso of Shoyu als basis. Daarnaast vind je op de kaart diverse bijgerechten als Gyoza, Kara-age en nog veel meer authentieke side dishes. Takumi is in de afgelopen 15 jaar uitgegroeid tot een ´brand´ met eigen merchandise. Inmiddels telt de keten al 41 locaties verspreid door Europa in de landen Nederland, België, Duitsland, Italië, Spanje, Oostenrijk en Tsjechië.