Rotterdam,
09
september
2020
|
12:09
Europe/Amsterdam

Onder het motto Stay Connected gaat Trust voor een unieke verbintenis met de retailer

Samenvatting

Op de jaarlijks in Berlijn gehouden audio- en technologiebeurs IFA vinden deze week bijna louter virtuele meetings plaats. Eén en ander deed Trust, het Nederlandse tech-merk met meer dan 1000 digitale lifestyle accessoires, besluiten om het dit jaar, helemaal anders te doen.

Virtueel bezoek
Gedurende deze maand nodigt het bedrijf al zijn klanten uit individueel mee te doen met het allereerste unieke Trust Digital Event, dat de toepasselijke naam Stay Connected meekrijgt.

Omdat Trust zoveel sterke producten in een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding heeft, producten in de categorieën gaming, smart home, mobile and home & office komt het bedrijf als het ware virtueel op bezoek bij de retailer. Waar Trust met trots de strategie, productlijn en marketingactiviteiten voor de komende 6 maanden presenteert. Dat deze methode aanspreekt, bewijst het feit dat er al 70 van deze virtuele meetings gepland staan.

Trust CCO Martijn Lutgerink: “Omdat de wereld snel verandert, zal Trust zich daarop aanpassen. In deze nieuwe tijd is het des te belangrijker voor onze partners om in contact te blijven met klanten, consumenten, collega's en familie en vrienden. We willen ons verhaal graag met hen delen en laten zien welke producten we hebben waarmee we zowel hun bedrijven als Trust kunnen laten groeien.”

Verschuiving in vraag & aanbod
“Het behoeft geen betoog dat we een paradigmaverschuiving zien in de Home Office-markt. Veel bedrijven hebben bewezen dat thuiswerken net zo effectief kan zijn als werken vanuit kantoor. En nu de vrije tijd toeneemt, hebben we ook gezien dat de groeiende gaming-markt de afgelopen 4 maanden enorm is versneld. Die versnelling zal naar verwachting doorgaan met de lancering van nieuwe consoles. We zijn er trots op dat we de enthousiaste gamers een volledige gaming-opstelling kunnen bieden, van headsets tot haast op maat gemaakte gaming-meubels!"

Over hoe het kan dat Trust, een global brand met een lokale aanwezigheid, hoge kwaliteit in een zeer acceptabele prijsstelling kan bieden, zegt Lutgerink: 'We zijn een lean & mean organisatie. We hebben geen grote hoofdkantoren. We doen niet aan te dure marketing. Maar tegelijkertijd zijn we wel in staat om de kwaliteit van onze producten te waarborgen via onze eigen kwaliteitsafdeling. We laten die niet van de fabrikant afhangen. Wij testen alles zelf. En als we vinden: dit product is niet goed genoeg, dan produceren we het niet. Of we verbeteren het.”

Social advancing
Lutgerink vervolgt: "In een tijd waarin social distancing de norm dreigt te worden, denken wij eerder aan social advancing. Aan het ontwikkelen van producten die mensen veilig dichter bij elkaar brengen. En het mooie is dat we zien dat ten aanzien van deze filosofie onze klanten nog meer vertrouwen in Trust krijgen.”

Om de verbondenheid tussen Trust en retailer te benadrukken, is ook besloten om de corporate video niet door modellen te laten presenteren, maar door de werknemers van Trust zelf. Daarnaast worden er ook vier video’s gepresenteerd in de vier pijlers gaming, smart home, mobile en home & office.

Tijdens de Stay Connected meetings worden nieuwe producten geïntroduceerd van Trust die inspelen op thuiswerken, zoals een deskset, bestaande uit een wireless toetsenbord en wireless muis, beiden onverwoestbaar en van hoge kwaliteit en lage prijs. En accessoires die de gamer nog meer in het spel betrekt, waaronder een spetterende nieuwe game tafel, die groter is dan het huidige model.

Boilerplate