Rotterdam,
29
juni
2021
|
14:25
Europe/Amsterdam

Derde nominatie Wijnvrouw van het Jaar 2021 gaat naar Nadien de Visser

Nieuwe kanshebber nationale award bekendgemaakt bij landgoed de Salentein

Samenvatting

Dinsdag 29 juni heeft Stichting Wijnvrouw van het Jaar Nadien de Visser aangekondigd als derde genomineerde voor de titel Wijnvrouw van het Jaar 2021. Dit werd bekendgemaakt op het terras van landgoed de Salentein in Nijkerk door Barbara Verbeek en Clarissa Slingerland, initiatiefnemers van de stichting. Eerder dit jaar, in maart werd Claudia van Dongen al genomineerd en afgelopen mei was dit Elke Wolterink. Woensdag 25 Augustus wordt de laatste Wijnvrouw van het jaar benoemd die in september kans maakt op de titel. De nationale award Wijnvrouw van het Jaar beleeft momenteel haar derde jaar in en is een initiatief van het Wijntheater en MissPublicity.

Juryrapport

De jury sprak lovend over Nadien de Visser en zien haar als een frisse en vernieuwende wind in de wijnwereld. Ze is veelzijdig, ondernemend, verrassend heeft kennis van zaken.

Ze geeft verschillende wijncursussen op verschillende niveaus, doet zelf WSET, is creatief en creëert nieuw wijnwerk voor zichzelf waarbij ze uitgaat van waar de markt om vraagt. Ze is overtuigd gericht op educatie op een grappige en frisse manier.

Over Nadien de Visser

Nadien heeft in 2018 haar vaste baan opgezegd om full-time voor zich zelf te gaan beginnen in de wijnwereld. Ze begon de wijnopleiding WSET en heeft deze ondertussen met succes afgerond. In 2016 startte ze Le Club des Vins waar ze zich verhuurt als tekstschrijfster maar Nadien verkoopt ook vanuit haar fanshop wijnplattegronden, ansichtkaarten met wijnteksten, bijzondere proefboekjes, wijnsweaters en allerlei andere wijn hebbedingen.

Tijdens de eerste lockdown bedacht ze le Clubs Academy. Hier worden examentrainingen voor bijna alle SDEN en WSET cursussen aangeboden. Dit is een online leeromgeving waar je veel vragen kunt oefenen. Ze schrijft op freelance basis teksten voor wijnimporteurs en wijnwinkels. Daarnaast startte ze vorig jaar met sommelier Jan -Jaap Altenburg een podcast over wijn, deze heeft al meer dan 80.000 downloads.

Weg naar de finale

De vakjury van Wijnvrouw van het Jaar 2021 bestaat uit Barbara Verbeek, Peter van Houtert, Janny van der Heiden, Birthe van Meegeren (winnares Wijnvrouw van het Jaar 2019) en Magda van der Rijst (winnares Wijnvrouw van het Jaar 2020). Na deze zomer nomineren zij de laatste wijnvrouw. De finale vindt plaats tijdens Gastvrij Rotterdam in september 2021. Niet alleen de jury van wijnprofessionals bepaalt de uiteindelijke winnaar. Na de bekendmaking van de laatste genomineerde kan het publiek meestemmen via www.wijnvrouwvanhetjaar.nl.

Wijnvrouw van het Jaar 2021

De wijnwereld is aan het veranderen. De laatste jaren zien we steeds meer krachtige, energieke en gedreven vrouwen die zich op een bijzondere manier inzetten in de wijnwereld. Zij maken met hun werk, passie, kennis of creaties de wijnwereld nog mooier. Volgens initiatiefnemers Barbara Verbeek (Wijntheater) en Clarissa Slingerland (MissPublicity) zijn de vrouwen in de Nederlandse wijnbranche uniek. Deze vrouwen werken hard, inspireren, zijn creatief, kleurrijk en veelal een stimulans voor andere vrouwen. Het is de hoogste tijd om deze wijnvrouwen in de schijnwerpers te zetten. Kernwaarden voor de award zijn onder andere toegankelijkheid, verbinding, professionaliteit, kennis en ambitie.

Over het Wijntheater

Het kloppend hart van het Wijntheater is de sfeervolle bedoeïenentent van oesterman Barend Havenaar en register vinoloog Barbara Verbeek. In een decor uit grootmoederstijd, muziek van vinyl uit de jaren 60 & 70 en schommelstoelen kunnen bezoekers hier terecht voor educatieve shows over wijn, glaswerk en oesters. De gastvrouwen in vintage kleding en burlesque gestyled, zorgen samen met de vinyl-dj’s voor een ongedwongen warme sfeer in het Wijntheater onder het genot van een goed glas wijn. 

Over MissPublicity

MissPublicity creëert zichtbaarheid in media voor verschillende lifestylemerken en bedrijven uit de hospitality, evenementen en culturele sector. In het portfolio zijn merken te vinden als Union Bikes, Stichting Promotie Schiedam, Nhow, Largo Travel, Foodhallen, BMW Nederland en Scheldebrouwerij. MissPublicity vindt haar wortels in Rotterdam en heeft daarnaast een vestiging in Antwerpen en sinds begin 2016 ook in Amsterdam. Het bedrijf is onderdeel van de Publicity Group, waaronder ook ArtPublicity valt. Het laatste richt zich op bedrijven uit de kunst & cultuur sector. MissPublicity werd in 2003 opgericht door Clarissa Slingerland.