14
juni
2021
|
18:02
Europe/Amsterdam

Bilderberg Parkhotel en MissPublicity overhandigen eerste haringvaatje aan Jeroen Everaert

Kunstvaatje 2021 is beschilderd door kunstenaar Jelmer Konjo

Samenvatting

Op maandag 14 juni werd voor de vijfde keer het eerste vaatje nieuwe haring uitgereikt aan een Rotterdammer die veel voor de stad betekent. Dit jaar werd het felbegeerde geschilderde vaatje overhandigd aan Jeroen Everaert, creative director van Mothership. Het afgelopen jaar was hij o.a. verantwoordelijk voor het hoopvolle project ‘Vliegen voor de vrijheid’, de droneshow op 5 mei 2020 boven de Maas, en zorgde hij voor artistieke aankleding van de stad tijdens het Eurovisie Songfestival 2021. Op de haringparty, georganiseerd door het Bilderberg Parkhotel en PR bureau MissPublicity, werd het eerste vaatje traditiegetrouw “live” beschilderd. Dit jaar was het de eer aan kunstenaar Jelmer Konjo om dit in de binnentuin van het hotel aan de Westersingel te mogen beschilderen.

Vandaag, maandag 14 juni, vond in de prachtige binnentuin van het Bilderberg Parkhotel in Rotterdam traditiegetrouw de druk bezochte haringparty plaats. Tijdens dit feestelijke evenement werd het eerste vaatje live beschilderd door kunstenaar Jelmer Konjo en uitgereikt aan Jeroen Everaert. De Rotterdamse conceptontwikkelaar, eigenaar en creatief director van Mothership.

Directeur van Bilderberg Parkhotel Rotterdam Erik de Wit en Clarissa Slingerland, directeur MissPublicity en Zakenvrouw Rotterdam 2017, reikten samen het beschilderde haringvaatje uit. Hiermee zetten zij de traditie voort om de jaarlijkse haringparty meer kleur te geven en aandacht te vestigen op Rotterdammers die veel voor de stad betekenen. De overhandiging vond plaats ten overstaan van een mooi gezelschap, bestaande uit zakenrelaties en gasten uit de culturele en creatieve hoek. Uiteraard werd er rekening gehouden met de huidige Corona maatregelen.

Tijdens de haringparty werd de allereerste Nieuwe Haring geproefd. De keukenbrigade wist de gasten daarnaast te verrassen met diverse bereidingen van haring. De geslaagde en gezellige haringparty werd dit jaar mede mogelijk gemaakt door de prachtige partners; Schmidt Zeevis, Audi Centrum Auto Hoogenboom, Nice-to-Meat, Kwast Wijnkopers en Holland Floor.

Jeroen Everaert

In 2005 richtte Jeroen Everaert Mothership op waar hij met zijn team van professionals met verschillende achtergronden en vaardigheden (kunst-, marketing-, economie- en communicatiespecialisten) concepten ontwikkelt voor diverse opdrachtgevers. Mothership met Jeroen als creative director was een van de vijf creatieve partijen die voor het Eurovisie Songfestival 2021 in Rotterdam de artistieke aankleding van de stad verzorgde.

Sinds de start van Mothership hebben zij meer dan 500 projecten in binnen- en buitenland geïnitieerd. Professionele begeleiding van kunstenaars en het bedrijfsleven vormt de basis van projecten, met als doel mensen bewuster en dichter bij kunst te brengen.

Kunst & Culinair

Dit jaar werd het eerste vaatje beschilderd door Jelmer Konjo. In zijn werk onderzoekt en observeert de jonge opkomende Rotterdamse kunstenaar Jelmer Konjo (1993) hoe wij in onze alledaagse leven omgaan met de norm “volwassen (zijn)” en wat dit betekent.

Een belangrijk vertrekpunt in zijn werk is de onbevangenheid van een kindertijd, en de dunne lijn wanneer je deze ziet veranderen of zelfs verdwijnen. Nog voordat je het door hebt, is er sprake van een sleur of patroon dat Jelmer Konjo onder andere door zijn werk wilt blijven doorbreken op een speelse en gelaagde manier. Het werk van Jelmer spreekt tot het kind in de mens, ook het volwassen mens. Zijn vrolijke kleurencombinaties, brutale vormen en patronen en bijna obsessief gebruik van bloemen doen op eerste gezicht kinderlijk aan, maar niets is minder waar. De speelse jeugdigheid in zijn schilderijen en beelden zijn pakkend op een emotioneel niveau.