12
juni
2020
|
13:57
Europe/Amsterdam

Bilderberg Parkhotel en MissPublicity reiken haringvaatje uit tijdens haringparty on tour

Kunstenaar Marcel Labrie beschildert haringvaatje voor directeur Koninklijke Spido

Samenvatting

Op vrijdag 12 juni werd voor de vierde keer het eerste kunstvaatje nieuwe haring uitgereikt aan een Rotterdammer die veel voor de stad betekent. Dit jaar ontvangt Leo Blok, directeur van KoninklijkeSpido, het door Marcel Labrie beschilderde vaatje. Hiermee werd het haringseizoen op feestelijke wijze geopend. Normaal gesproken vindt deze jaarlijkse traditie plaats in de prachtige binnentuin van het Bilderberg Parkhotel. Dit jaar is er een creatieve oplossing bedacht, namelijk de Haring Party on Tour. Tijdens deze dag, georganiseerd door het Bilderberg Parkhotel en PR bureau MissPublicity, is de eerste Hollandse Nieuwe persoonlijk bezorgd bij bekende relaties.

Marcel Labrie
Tijdens de vorige editie van de haringparty kreeg kunstschilder, illustrator en street artist Eelco van den Berg (1974) de eer om het haringvaatje van een illustratie te voorzien. Dit jaar is het stokje overgedragen aan kunstenaar Marcel Labrie. Het haringvaatje wordt altijd live tijdens de haringparty beschilderd, maar nu is Labrie de afgelopen weken druk bezig geweest in zijn atelier. Labrie was here..! is het label van deze Rotterdamse kunstenaar. Onder deze naam - die een knipoog is naar zijn jonge graffiti dagen – maakt hij schilderijen, muurschilderingen, tekeningen en foto’s.

Leo Blok
Directeur-eigenaar Leo Blok is het gezicht achter Koninklijke Spido, in 1919 opgericht door havenbaron D.G. van Beuningen, en onder zijn leiding ontving de rederij in 2019 het Predicaat Koninklijk. Het was de kroon op het werk van de afgelopen honderd jaar, maar ook erkenning van recente inspanningen en juiste keuzes van Blok. Met flinke investeringen werd de rederij in een nieuwe fase gebracht en is er een solide basis gelegd voor de toekomst. Volgens Leo is er de afgelopen jaren een totaal andere cultuur gecreëerd. “Mensen die hier nu werken, het horeca- en het nautische personeel, hebben veel meer bewustzijn van wat Koninklijke Spido is in Rotterdam en het is prachtig om te zien wat er gebeurt met een bedrijf als iedereen er de schouders onder zet. Wat dat doet met mensen en met een bedrijf!”, aldus Blok.

Haringparty on Tour
Erik de Wit, directeur Bilderberg Parkhotel Rotterdam en Clarissa Sarah Slingerland, directeur MissPublicity, reiken ieder jaar samen het beschilderde vaatje uit tijdens de Haringparty van Rotterdam in de binnentuin van het Bilderberg Parkhotel. Hiermee zetten zij de traditie voort om de jaarlijkse haringparty meer kleur te geven en aandacht te vestigen op kunst en cultuur.

Vanwege de huidige situatie is het dit jaar niet mogelijk om de haringparty op locatie te organiseren. Dat zou betekenen dat de Hollandse Nieuwe in het vaatje blijft en dat er geen Rotterdammer in het zonnetje wordt gezet. Terwijl het juist in deze vervelende periode belangrijk is om stil te staan bij al het moois dat de stad en haar inwoners te bieden heeft. Daarom bedachten Bilderberg Parkhotel en MissPublicity de haringparty on tour. Tijdens de tour door Rotterdam werden bekende relaties voorzien van een heerlijke haring, die persoonlijk werd bezorgd. 

Bilderberg Parkhotel en MissPublicity hopen dat zij hun relaties en gasten volgend jaar weer mogen ontvangen in de binnentuin van het hotel voor de Haringparty 2021.