04
juni
2019
|
15:03
Europe/Amsterdam

Bilderberg Parkhotel Rotterdam en MissPublicity zetten kunst in de schijnwerpers op jaarlijkse haringparty

Street artist Eelco van den Berg beschildert felbegeerd eerste vaatje

Samenvatting

Op woensdag 12 juni wordt voor de derde keer het eerste vaatje nieuwe haring uitgereikt aan een Rotterdammer die veel voor de stad betekent. Hiermee wordt meteen het haringseizoen op feestelijke wijze geopend. Op de haringparty, georganiseerd door het Bilderberg Parkhotel Rotterdam en PR bureau MissPublicity, zal kunstenaar en street artist Eelco van den Berg (I AM EELCO) het vaatje ter plekke beschilderen. Wie de gelukkige winnaar is van het kostbare vaatje blijft nog even een verrassing. In 2018 ging het vaatje naar dj Jochem Paap (Speedy J).

I AM EELCO
Tijdens de vorige editie kreeg het Rotterdamse kunstenaarscollectief AAAFRESH123 de eer om het haringvaatje van een kleurrijke illustratie te voorzien. Dit jaar wordt het stokje overgedragen aan de kunstschilder, illustrator en street artist Eelco van den Berg (1974). Onder de naam I AM EELCO werkt hij deels in Rotterdam en New York. De multidisciplinaire straatkunstenaar maakt psychedelische landschappen met gebruik van een uniek kleurenpalet dat hij met zijn street art heeft ontwikkeld. Geïnspireerd door graffiti en de hiphopcultuur maakt Eelco handgeschilderde werken vol motieven en illustratieve elementen in een surrealistische pop art-stijl. Eelco staat bekend als één van de tien beste street artists in New York en wordt veelvuldig gevraagd door brands en galeries van over de hele wereld.

Uitreiking
Erik de Wit, directeur Bilderberg Parkhotel Rotterdam en Clarissa Sarah Slingerland, directeur MissPublicity én Zakenvrouw Rotterdam 2017, reiken samen het vaatje uit in de binnentuin van het Bilderberg Parkhotel. Hiermee zetten De Wit en Slingerland de traditie voort om de jaarlijkse haringparty meer kleur te geven en aandacht te vestigen op diegenen die veel voor Rotterdam heeft betekent. De overhandiging vindt plaats ten overstaande van genodigden van beide iconen, bestaande uit zakenrelaties en gasten uit de culturele en creatieve hoek. De haringparty wordt mede mogelijk gemaakt door Schmidt Zeevis.