Rotterdam,
07
april
2017
|
11:15
Europe/Amsterdam

Eigenaresse MissPublicity wint Zakenvrouwverkiezing

Allereerste Rotterdamse Zakenvrouw Award gaat naar Clarissa Slingerland

Samenvatting

Clarissa Slingerland, eigenaresse van MissPublicity, is de allereerste winnares van de Rotterdamse Zakenvrouw Award die gistermiddag werd uitgereikt in het Wereldmuseum Rotterdam. PR magnaat Clarissa Slingerland, eigenaresse van het Rotterdam based pr-bureau MissPublicity is door de jury verkozen tot Rotterdamse Zakenvrouw van 2017. De zakenvrouwverkiezing is in het leven geroepen door een groep Rotterdamse ondernemers die de powervrouwen van Rotterdam in de schijnwerpers willen zetten. Vrouwen die van wanten weten, de mouwen opstropen en hooggehakt van de ene naar de andere afspraak rennen.

Winnares
Clarissa Slingerland, eigenaresse van pr-bureau MissPublicity nam het in de finale op tegen Iris Wulffraat, eigenaresse van Eetcafé Opa en Vanessa de Kock, eigenaresse van kinderkledingmerk Little Indians. De afgelopen twee weken kon er gestemd worden op deze drie finalisten. De stem van de jury woog uiteindelijk het zwaarst.

,,Deze Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar heeft een bedrijf opgebouwd met een schil aan capabele en vakkundige medewerkers om zich heen, met een hoogwaardig product en met een mooie schare aan klanten en opdrachtgevers. Zij maakt gebruik van de hedendaagse communicatiemiddelen en zet zich in voor diverse Rotterdamse initiatieven. Zij is een ondernemer pur sang. Wat haar typeert is dat ze heel gedreven is om te doen wat ze leuk vindt en wat ze kan. Al jong vestigde ze zich. Ze had dát gevonden, wat volgens haar uniek was. Kansen zien en die vol overgave pakken. Wat vroeger de eenmanszaak was, is nu volwassen geworden.’’, aldus Danielle de Wilde van de organisatie.

Who is she
De 39-jarige Rotterdamse, opgegroeid in Sassenheim, is een ondernemer in hart en nieren. Ze heeft dit niet van een vreemde. Ze groeit op in een ondernemersgezin. Het is vooral haar vader die haar stimuleert een eigen bedrijf op te richten en dus volgt ze logischerwijs een studie bedrijfskunde en verhuist hiervoor naar de Maasstad. Met haar net verworven bul op zak rent ze, 14 jaar geleden, meteen naar de KvK om MissPublicity, dan nog een eenmanszaak, in te schrijven. Slingerland zag een gat in de markt: verhalen vertellen voor bedrijven en daarmee was Clarissa haar tijd ver vooruit. Het is het begin van een glansrijke carrière als zakenvrouw die nu ook nog eens is bekroond met een prachtige award.

Clarissa: ,,ik voel me zeer vereerd en ik ga met veel plezier deze titel gebruiken om andere vrouwelijke onderneemsters te inspireren. Ondernemen brengt mij vrijheid, variatie en voldoening en dat breng ik graag op andere over.”

Organisatie
De organisatie van Rotterdamse Zakenvrouw wordt gevormd door Yvette Huijsmans en Patricia Gijp (MKB Rotterdam), Danielle de Wilde en Raymond Disco (Rotterdam Business Events), Jettie Bourquin (QSMo, Citysteward Rotterdam) en Marcel Jongmans (Enthousiasmeur). Met de Zakenvrouw van het Jaar in Rotterdam wil zij niet alleen de Rotterdamse powervrouwen in het zonnetje zetten, maar andere vrouwelijke ondernemers ook stimuleren zichzelf te ontwikkelen. Goed voorbeeld doet tenslotte volgen!

Beoordeling
De Rotterdamse Zakenvrouw van het jaar werd beoordeelt op haar successen en onderscheidend vermogen. Daarnaast heeft de jury gekeken naar haar visie, financieel inzicht en creatief ondernemerschap. Haar maatschappelijke betrokkenheid, maar ook het verstrekken van werkgelegenheid in de regio Rotterdam heeft meegewogen in de selectie.

Meer talent
Niet alleen werd de Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar gekozen. Anouk Vos, eigenaresse van Revnext won de award voor Aanstormend Talent (minder dan 3 jaar ondernemer) en de award voor Zakenvrouw Zonder Personeel (voldoend aan dezelfde criteria als de Rotterdamse Zakenvrouw, echter zonder personeel in dienst) ging naar Deniece von Harras, eigenaresse van SmartUp Network.

Algemene informatie over MissPublicity
MissPublicity zit in Rotterdam, Amsterdam en Antwerpen. Met 13 man werken zij aan de zichtbaarheid van bedrijven. In de beginjaren via kranten en tijdschriften, nu ook door originele moves zoals geheime meet-ups en hippe vloggers. De core-business is nog steeds: het juiste podium vinden en daar het verhaal van de klant vertellen.