Antwerpen,
01
september
2021
|
09:40
Europe/Amsterdam

MissPublicity hengelt MSC keurmerk voor wilde vis binnen

De Belgische tak van MissPublicity gaat aan de slag voor non-profit organisatie met het bekende internationale blauwe keurmerk voor duurzame visvangst

Samenvatting

Kijk jij of de vis die je koopt in de supermarkt een blauw keurmerk bevat? Van verse kabeljauw tot een blikje tonijn, bij aankoop van een product met het blauwe MSC-label steun je visserijen die bijdragen aan gezondere oceanen. MSC, een afkorting van het Marine Stewardship Council, is wereldwijd het grootste keurmerk voor wilde vis. Na een bureau oriëntatie is MissPublicity gevraagd om de urgentie van duurzame vis onder de aandacht te brengen en de positionering van MSC in de Belgische markt aan te scherpen.

Betrokken in België
“Meer en meer zijn consumenten bewust van ons blauwe label op de verpakking. Maar wat duurzame visserij precies inhoudt en hoe we met onze partners de strijd tegen overbevissing aangaan, is soms nog niet zo bekend. En daar willen we verandering in brengen. Door samen te werken met een gespecialiseerd bedrijf kunnen we ons gaan focussen op het geven van meer achtergronden en inzichten. MissPublicity begreep ons gelijk en zal het Belgische nieuws naar de pers communiceren.”, aldus Astrid Kösters, communicatieverantwoordelijke van MSC Benelux. Ook Nadèche Moulakis, PR Consultant bij MissPublicity België, is enthousiast over deze samenwerking. “Ik ben erg verheugd dat dit prachtige keurmerk voor MissPublicity kiest en wij aan de slag gaan om de bekendheid en urgentie van de organisatie te vergroten.”

Duurzame visvangst
Het label garandeert dat de wilde vis gevangen gevangen is met respect voor het milieu en de vispopulatie. De MSC visserijstandaard is zo samengesteld dat deze op ieder moment de duurzaamheid van een visserij kan beoordelen. Hoe groot of klein de visserij ook is, waar op de wereld hij zich maar bevindt en welke vismethode er ook gebruikt wordt. De duurzaamheid van een visserij is een doorlopend proces. Ook na MSC certificering blijft de visserij regelmatig beoordeeld worden. Naast een visserij standaard heeft MSC ook een traceerbaarheidsstandaard waardoor een consument er zeker van kan zijn dat de vis die hij/zij koopt daadwerkelijk die vis is.

Over MSC
Het blauwe keurmerk is een internationale non-profitorganisatie opgericht in 1997 om overbevissing aan te pakken. MSC, een afkorting van het Marine Stewardship Council, is wereldwijd het grootste keurmerk voor wilde vis. Zij streven naar het behoud van de visbestanden en gezonde oceanen. Prioriteit is het veiligstellen van wilde vis als een bron van voedsel voor toekomstige generaties en als een middel van bestaan voor degenen die in de visserij werkzaam zijn.

Over MissPublicity
MissPublicity creëert zichtbaarheid in media voor verschillende lifestylemerken en bedrijven uit de hospitality, evenementen en culturele sector. In het portfolio zijn merken te vinden als Hawaiian Tropic, Wilkinson, Roompot, Foodhallen, BMW Nederland en Amarula. MissPublicity vindt haar wortels in Rotterdam en heeft daarnaast een vestiging in Antwerpen en sinds begin 2016 ook in Amsterdam. Het bedrijf is onderdeel van de Publicity Group, waaronder ook ArtPublicity valt. Het laatste richt zich op bedrijven uit de kunst & cultuur sector. MissPublicity werd in 2003 opgericht door Clarissa Slingerland.